• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

یک‌پنجم همه سایت‌ها در جهان فیلتر هستند

رایورز – طبق بررسی‌های جدید، یک‌پنجم تمام سایت‌های اینترنتی در جهان فیلتر هستند و کاربران به هیچ وجه اجازه دسترسی به محتوای آنها را ندارند. مطالعه جامع “گروه حقوق آزاد”(ORG) در دنیای مجازی نشان داد که از هر ۵ پایگاه اینترنتی یک سایت توسط مراکز ارایه‌دهنده این خدمات فیلتر شده است و کاربران به محتوای آن دسترسی ندارند.

به گزارش رایورز، مرکز ORG برای به دست آوردن این نتایج بیش از ۱۰۰ هزار سایت اینترنتی را مورد مطالعه قرار داد و در پایان متوجه شد ۲۰ هزار عدد از آنها از دسترس کاربران جهانی خارج هستند و مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی سایت‌های مذکور را فیلتر کرده‌اند. طبق بررسی‌های جدید، یک‌پنجم تمام سایت‌های اینترنتی در جهان فیلتر هستند و کاربران به هیچ وجه اجازه دسترسی به محتوای آن‌ها را ندارند.

مرکز ORG با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه توضیح داد: «دولت‌ها در سراسر جهان سایت‌های اینترنتی را فیلتر می‌کنند تا کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به هر محتوایی دسترسی نداشته باشند، برخی کشورها با اهداف سیاسی این کار را انجام می‌دهند و برخی دیگر بر اساس منابع داخلی این رویه را دنبال می‌کنند.»

 

 

در ادامه این بیانیه گفته شد: «در حالت کلی سایت‌های اینترنتی فیلتر می‌شوند تا محتوای مخرب و نامناسب آنها به دست کاربران نرسد که البته می‌تواند در این زمینه اشتباهاتی هم صورت بگیرد و همین مسئله باعث شده است که محدودیت دسترسی کاربران به سایت‌ها انتقادات فراوانی را هم در پی داشته است.»

در حالی که برخی از حامیان آزادی اینترنت تاکید بر عدم محدودسازی دسترسی کاربران به محتوای مجازی دارند، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سایت‌های اینترنتی و اطلاعات داخلی آنها پس از عبور از فیلترهای مشخص به دست کاربران برسند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.