• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

آیا می‌دانید حرف i ابتدای نام آیفون، آی‌پاد و آی‌پد به چه معناست؟

امروزه همگی با محصولات جادویی اپل و نام‌های آن‌ها مانند آیفون، آی‌پد و آی‌پاد آشنا هستند. اما شاید از خودتان پرسیده باشید که معنای حرف i در این گجت‌ها که حالا آی‌دیوایس نامیده می‌شوند چیست؟

 

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فارنت؛ امروزه هر وقت کلمه «اپل» را می‌شنویم بیش از سیب به یاد کمپانی آمریکایی اپل و محصولاتش می‌افتیم. وقتی استیو جابز در سال ۱۹۹۷ از کمپانی NeXT به اپل بازگشت این کمپانی در وضعیت بسیار بدی قرار داشت و چیزی به ورشکستگی آن باقی نمانده بود. استیو جابز سعی کرد تا با کاهش کارمندان و محصولات مهندسان باقی مانده را روی پروژه‌های اصلی مانند PowerPC و Mac متمرکز کند.

 

 

همه چیز از خانواده مک شروع شد. مک جدید قرار بود اولین کامپیوتری باشد که با پورت USB و بدون فلاپی درایو ۳٫۵ اینچی عرضه می‌شود. استیو جابز همچنین برخلاف دیگر مهندسان اپل مانند استیو وزنیاک به طراحی متفاوت اعتقاد داشت و دوست داشت محصولات اپل غیر قابل باز کردن و ارتقا باشد. به گفته جابز اپل تمام سرمایه خود را روی مک جدید قمار می‌کرد و باید نامی عالی و شایسته برای آن انتخاب می‌شد. استیو جابز بالاخره یک نام پیدا کرد: مک‌مَن! شاید بگویید پس چرا هیچ محصولی با نام MacMan عرضه نشد؟ خوشبختانه به جز استیو جابز گروه دیگری با مدیریت Ken Segall هم به اپل آمده بود و به اصرار او جابز راضی شد تا نام iMac برای مک جدید انتخاب شود. آی‌مک یک کامپیوتر مک کامل بود اما بارزترین امکانات آن قابلیت اتصال به اینترنت تنها در ده دقیقه بود؛ حتی اگر تاکنون از یک کامپیوتر استفاده نکرده باشید! به این ترتیب حرف i ابتدای واژه internet در ابتدای نام محصولات اپل قرار گرفت.

 

 

 

امروزه محصولات دیگری مانند آیفون، آی‌پاد و آی‌پد نیز حرف i را به ارث برده‌اند و منتظریم تا اپل ساعت هوشمندش را نیز با نام iWatch معرفی کند.


سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.