• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

دلایل توانمندی ایران در حوزه تئوری اطلاعات/نقش پروفسور رضا در سازمان دهی سیستم آموزش عالی

رایورز – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به زمینه تحقیقاتی پرفسور فضل الله رضا گفت: پرفسور رضا از پیشکسوتان تئوری اطلاعات است و اگر امروز حرفی برای گفتن داریم به دلیل پیشکسوتی وی در این حوزه است.
دکتر محمدرضا عارف درمراسم نکوداشت پرفسور فضل الله رضا با اشاره به دلایل حضورش در این مراسم افزود: در فرهنگ غنی ایران بزرگداشت مفاخر یک اصل بوده که به دلایلی فراموش شده است و امیدوارم این حرکت الگویی باشد برای سایر مراکز علمی تا قدردان اندیشمندان و دانشمندان باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 37 سال پس از فارغ التحصیلی پرفسور رضا در سال 1354 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شدم، اظهار داشت: در سال 72 ریاست دانشگاه تهران را برعهده داشتم و در دوره فعالیت خود در این سمت از تجربیات پرفسور رضا که در سال 47 رئیس دانشگاه تهران بود، بهره بردم.

وی با اشاره به زمینه تحقیقاتی پرفسور رضا در خصوص تئوری اطلاعات یادآور شد: تئوری اطلاعات و نظریه “شنون” در زمره تاثیرگذارترین نظریه‌ها در رشته مهندسی مخابرات است که رویکرهای نوینی در پردازش و ارسال اطلاعات دارد و پرفسور رضا از پیشکسوتان این نظریه است و یکی از دلایلی که امروز ایران دراین زمینه حرفی برای گفتن دارد، پیشکسوتی ایشان دراین حوزه است.

عارف با تاکید بر اینکه این نظریه در 6 دهه تنها در حد وجود یک نظریه بود، اضافه کزد: در دهه اخیر امید است که به آستانه انتظار باندهایی که در نظریه “شنون” مطرح است برسیم که پرفسور رضا در آن نقش ارزنده‌ای داشته است.

به گفته رئیس سابق دانشگاه تهران، به دلیل فعالیت‌های ارزنده پرفسور رضا دراین حوزه امروزه در دانشگاه‌های کشور آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای در زمینه مخابرات و تئوری اطلاعات ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: پرفسور رضا نقش تعیین کننده‌ای در سازمان دهی سیستم آموزشی دانشگاهی در آن دوران ایفا کرد و دروس ارائه شده را به صورت واحدی تعریف کرد.

عارف بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های دانشمندان ایرانی وجاهت آنها است، یادآور شد: پرفسور رضا در کنار فعالیت‌های علمی غافل از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی نبود و در زمینه شعر و ادب نیز بسیار تاثیر گذار بود که از جمله آثار وی می‌توان به ” مجموعه مقالات برگ بی برگی”، “راز آفرینش” و “پژوهش در اندیشه‌های فردوسی” اشاره کرد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.