ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

ارائه محصولات جدید مبتنی بر نوآوری تکنولوژیک در مقیاس بین المللی در سال 93

رایورز- مهداد رزاقی” عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی نرم‎افزار رایورز در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار “سیتنا” در تشریح فعالیت‌های شرکت رایورز، گفت: شرکت مهندسی نرم افزار رایورز، بیست و پنجمین سالِ عمر حرفه ای خود را پشت سرگذاشته و در سال‎های اخیر رویکرد این شرکت به سمت ارائه‎ی “راهکارِ جامعِ مشتری” بوده است.

وی در تشریح این رویکرد، اظهار داشت: راهکار جامعِ مبتنی بر فناوری اطلاعات، کلیه‎ی‎ فعالیت‎های یک بنگاه را پوشش می‎دهد و از طریق تحقق جامعیت اطلاعاتی و عملیاتی مابین بخش‎های مختلف درون سازمان و تعاملات برون سازمانی، یک هدف بسیار متعالی را محقق می‎‌کند؛ یعنی مدیریت بر مبنای اطلاعات را در آن سازمان شکل می‎دهد.

وی در خصوص علت روی آوردن رایورز به راهکار جامع مشتری، گفت: خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به چند طریق قابل ارائه می‌باشد. وجه غالب رویکرد رایورز خصوصاً در دهه‌ی 80، ارائه‎ی سیستم در قالب بسته‎های انطباق پذیر با گرایش به سوی استقرار سیستم‌های‌یکپارچه بود، ولی در سال‌های اخیر استراتژی ارائه‌ی راهکار جامع به صورت تخصصی در دستور کار قرار گرفته و طبق یک برنامه‌ی زمانبندی معین و مشخص و با استفاده‌ی مناسب و بهینه از فناوری اطلاعات، حل مسئله‌ی سازمان‌ها و شرکت‌ها را هدف‌گذاری کرده است. بدین ترتیب عرضه‌ی سیستم‌های کاربردی انطباق پذیر در راستای تحقق این استراتژی صورت می‌گیرد. 

رزاقی پیرامون حیطه‎ی این فعالیت، گفت: حوزه‎های ارائه‎ی این خدمت، کلیه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، واحدهای تولیدی و صنعتی، سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی، موسسات و بنگاه‌های بازرگانی و سازمان‌های عمرانی و شرکت‌های پیمانکاری را دربرمی‎گیرد، که هر کدام از این موارد، زیربخش‎ها و مجموعه‎های مختلفی را دارا هستند.

وی، ادامه داد: مجموعه‎ی رایورز با انتخاب این استراتژی و این رویکرد نوین به دنبال این است که به طیف گسترده‌ای از متقاضیان در بخش‌های دولتی و خصوصی، ارائه‎ی خدمت کند که خوشبختانه در سال‎های اخیر تجربیات موفقی در این زمینه به دست آمده و این روند نیز در حال تعمیق و توسعه است.

عضو هیئت مدیره‎ی شرکت رایورز درباره‎ی پیش نیازهای تحقق رویکرد جامع مشتری نیز، افزود: وقتی صحبت از راهکار جامع مشتری به میان می‎آید یعنی ما به دنبال حل مشکل مشتری هستیم و برای دستیابی به این مهم، لازم است پیش نیازهای کلیدی، تأمین و سازوکارهای مناسب تمهید شود.

وی ادامه داد: یکی از این پیش نیازها، اتخاذ رویکرد نوین تکنولوژیک است؛ یعنی تکنولوژی باید در خدمت راهکار جامع قرار گیرد که امکان انعطاف پذیری در تغییرات و مدیریت تغییرات را داشته باشد و بتواند تغییرات را در زمان مناسب و با هزینه‌های حداقلی پوشش دهد.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که در خیلی از سازمان‎ها و بنگاه‎ها، سیستم‎های تیپ خیلی پاسخگو نیست و لازم است که سیستم خود را با ویژگی‎های اختصاصی سازمان هماهنگ و منطبق کند، لذا برخورداری از تکنولوژی‌های نوین در ساخت و تولید نرم‌افزار، این امکان را می‎دهد که برای عرضه‌ی محصولات و نرم افزارهایی که از سیستم‎های تیپ فاصله می‎گیرند، بتوان با سرعت مناسب محصولات ویژه را تولید نمود.

وی، افزود: یکی دیگر از این پیش نیازها، بحث ساختار و روش اجرایی مناسب و سازماندهی بهینه جهت استقرار راهکار است. ساختارها و روش های ارائه محصولات و خدمات برای سازمانی که بسته‌ی نرم افزاری و یا سیستم تیپ انطباق پذیر (PKG) را برای حل مشکلات خود برگزیده‌است، از درجه‌ی اهمیت چندان بالائی برخوردار نیست، لیکن وقتی همان سازمان به سمت استفاده از محصولات و خدمات با رویکرد راهکار جامع پیش می‌رود، لازم است جهت ارائه و استقرار آن به سازمان اجرائی و روش‌های بسیار ویژه‌ای مجهز گردد.

 

 

شرکت رایورز در این رابطه گروه‎های تخصصی ویژه‌ای متناسب با نوع فعالیت مشتریان تشکیل داده است؛ به طوری که این گروه‎ها بتوانند با استفاده از تجارب ناشی از استقرار راهکار ویژه در محیط مشتریان مشابه، کلیه‌ی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی و واحدهای صنعتی و خدماتی را به شکل تخصصی پوشش دهند.

وی هم چنین اذعان کرد: تجربه نشان داده که ارائه‎ی راهکار جامع به مشتریان، بعضاً با همین ظرفیتی که در شرکت رایورز و نمایندگی‌های آن وجود دارد، کفایت نکرده و وقتی صحبت از راه حل جامع به میان می‎آید، لازم است از سایر تخصص‎ها و یا محصولات نرم‎افزاری مکمل که ویژه‌ی فعالیت اصلی متقاضی راهکار جامع می‌باشد، نیز استفاده کرد.

رزاقی در زمینه‎ی پیاده سازی نهایی راهکار و محصول به مشتری، به فعالیت‎های محوری و فازبندی هایی در قالب یک نقشه‌ی راه اشاره کرد که با فروش سیستم به صورت بسته‌های نرم افزاری متفاوت می‌باشد. فاز اول این مسیر، شناخت و عارضه یابی سیستم‌ها و روش‌های موجود در سازمان قبل از ارائه راهکار است که به منظور ارزیابی وضعیت موجود مشتری صورت می‌گیرد و مبتنی بر این حقیقت است که تا وقتی شناخت مسئله به درستی صورت نگیرد حل آن نیز به درستی ناممکن است.

وی، افزود: محور و فاز دوم در این زمینه، موضوع ارائه‎ی خدمات مشاوره و طراحی پس از فاز شناخت و ارزیابی وضعیت موجود سازمان است. این گونه خدمات ممکن است به صورت فرابخشی (مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، .. . ) ارائه شود و یا به بهبود حوزه‌های عملیاتی (شامل مهندسی صنایع، مالی و اداری، منابع انسانی و بازرگانی و .. . ) سازمان منجر شود و تمرکز شرکت رایورز بر این است که با استفاده از ظرفیت‎های تخصصی که در رایورز مرکزی و در تمام شعب و نمایندگیها در سراسر کشور به وجود آورده و بهره‌گیری از خدمات تخصصی مکمل در صورت لزوم، بتواند بعد از شناخت و ارزیابی، روش‎ها و سیستم ها را بهینه و مدون کرده و در جایی که لازم است مشاوره دهد و سازمان را برای استقرار راه حل مبتنی بر فناوری اطلاعات آماده کند.

 

وی، در ادامه گفت: فاز بعدی، استقرار سیستم‌ها و محصولات نرم‌افزاری است که با توجه به درجه‌ی آمادگی الکترونیکی در سازمان مشتری، خود می تواند در یک یا چند مرحله صورت گیرد.

رزاقی برای اجرای راهکار، توجه به سازمان اجرایی پروژه را ضروری خواند که این امر در سه سطح کمیته‎ی اجرایی، کمیته‎ی راهبری و تیم اجرایی شرکت مهندسی رایورز که مجری اصلی است، صورت می‎گیرد. وی، ادامه داد: همچنین وقتی پروژه پیش می‎رود، وجود نهاد دیگری نیز لازم است؛ زیرا بعد از بهره برداری، مسئله نگهداری مطرح است که ارزش‎های اصلی به وجود آمده تحت تأثیر تغییرات سازمانی از بین نروند. پیشنهاد رایورز در این زمینه “هسته پشتیبانی درون سازمانی” است که هم در کاهش قیمت تمام شده دریافت خدمات به مشتری کمک می‎کند و هم روش‌های پشتیبانی در سازمان مشتری نهادینه می‎شود.

عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی نرم‎افزار رایورز در ادامه‎ی گفت‎وگو با سیتنا، اجزای یک راهکار جامع را به طور کلی شامل موارد ذیل دانست که البته پس از فاز شناخت، بروز تغییراتی درآن متناسب با واقعیت‌های موجود در سازمان مشتری، اجتناب ناپذیر خواهد بود :

    • تجهیز پلاتفرم سخت افزاری، شبکه و ارتباطات راه دور؛ یعنی تجهیزات و زیرساخت های لازم برای استقرار راهکار باید آماده باشد.
    • RayCOST : یعنی استقرار سیستم‎ها و محصولات و خدمات منجر به بهای تمام شده.
    • RayMIS : یعنی تکمیل حلقه‎های سیستمی و جامعیت بخشیدن به آن و سوق دادن سازمان به سمت یکپارچگی کامل. رایورز در ارائه‎ی راهکارهای جامع، جایی که به MIS می‎رسد اگر واحد متقاضی، تولیدی و صنعتی باشد، نیازش به تخصص‌های برون سازمانی به حداقل می‎رسد، ولی برای فعالیت‌هائی غیر از فعالیتهای تولیدی و صنعتی مثلاً خدمات شهری یا عمرانی که برای ارائه‎ی راه‌حل جامع الزاماً کل خدمات و محصولات از سمت رایورز ارائه نمی‎شود، جهت تکمیل راهکار از ظرفیت‎های مکمل -که مورد تأیید کارفرماست- استفاده می‎شود. در این حالت نیز مسئولیت اصلی، متوجه رایورز است و از این حیث مشتری صرفاً رایورز را می‌شناسد.
    • RayBI: ابزارها و امکانات سیستمی حوزه‌ی مدیریت ؛ یعنی ابزارهای هوشمندی کسب و کار که وقتی حوزه‎های عملیاتی با هم کار می‎کنند امکانات متنوعی برای مدیران وجود داشته باشد که بدون نیاز به درگیر شدن با اجزای سیستم، از طریق این ابزارها به اطلاعات دسترسی کامل و به موقع داشته باشند. با استفاده از این ابزارها پس از عملیاتی شدن سیستم‌ها و روش‌های پیش گفته، گامی اساسی در جهت تحقق شیوه‌ی مدیریت بر مبنای اطلاعات در سازمان برداشته خواهد شد.
    • RayWFE‌: یعنی گذار به سویI ERP و حرکت سازمان به سمت نظام فرآیند مدار. در این مرحله با استفاده از ابزار توانمند مدیریت فرآیند کسب و کار رایورز تحت عنوان RayBPMS که به همین منظور ساخته شده است، گردش کلیه فرمها و فرآیندها پس از طراحی و تولید توسط این ابزار، الکترونیکی می‌شود ، درخواست‌های درون سازمانی و برون سازمانی مدیریت می‌شوند و آمادگی‌های لازم برای حرکت به سمت استقرار سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی احراز می‌گردد.

رزاقی در ادامه‎ به تشریح فعالیت‎های رایورز در سال 1392 پرداخت و خاطرنشان کرد: در رابطه با زیرساخت‌های تکنولوژیک، سرمایه‎گذاری های زیادی از سال‎های قبل صورت گرفته که نهایتاً به ارائه‎ی زیر ساختی جهت تولید سیستم‌های کاربردی، تحت عنوان MDD منجر گردیده است . بر اساس این زیرساخت نوین، شرکت رایورز در انتهای سال 92 نخستین محصول مبتنی بر نوآوری تکنولوژیک در مقیاس بین المللی را تحت عنوان سیستم جامع مدیریت منابع انسانی”RayHRM” تولید نموده که می تواند راهگشای دستگاه‌ها، شرکت‎ها و سازمان‌های بزرگ برای غلبه بر معضل دیرینه مدیریت بهینه منابع انسانی قرار گیرد.

وی، گفت: دو محصول بعدی که پس از تکمیل، به صورت گسترده‌ای به متقاضیان ارائه شده است، ابزار تولید فرآیند و مدیریت کسب و کار رایورز (BPMS‌ به عنوان محصول) و پرتال (به دو صورت سازمانی و بخشی) بوده که طی سال گذشته، فاز تجاری سازی را به طور کامل گذراندند. این دو محصول اینک به مرحله‎ای رسیده‌اند که پس از فروش و آموزش، در اختیار مدیران IT سازمان‎ها قرار می‎گیرد، به طوری که ایشان، بدون نیاز به متخصصان رایورز می‌توانند نظام فرآیندمدار را در سازمان پیاده کنند.

وی، در ادامه در خصوص محصول بعدی گفت: هر چند محصول گزارش گیری تحت وب رایورز چند سالی است که ارائه شده و مورد استفاده‌ی بسیاری از مشتریان قرار گرفته است؛ لیکن ‎از آنجایی که شرکت رایورز معروف به ارائه‎ی سیستم‌های کاربردی یکپارچه است و امروزه نیازهای بازار به این سمت رفته که بتوان از راه دور نیز با این سیستم‌‎ها کار کرد ، شرکت رایورز در این زمینه زیرساخت‌هایی را ایجاد کرده است که از سال 93 محصولات تحت ویندوز خود را به صورت تحت وب نیز ارائه دهد.

رزاقی در زمینه‎ی مسئولیت اجتماعی شرکت، به ارتباط با NGO ها و برخی مؤسسات مردمی، انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد که به طرق مختلف در جهت همکاری، پشتیبانی و ارائه‎ی خدمت به آنها گام برداشته است و ایفای این گونه مسئولیت‌ها را در برنامه‌های بعدی شرکت نیز توسعه خواهد داد.

وی در زمینه‎ی تغییرات شرکت در سال 92 نسبت به سال‎های پیشین، گفت: علی رغم شرایط محدود کننده‎ی محیطی، رایورز شرکتی بوده که درصد رشد مناسبی داشته و بخش عمده‌ی برنامه‌های خود را تحقق بخشیده است. دستاوردهای شرکت نسبت به سال 91 هم در زمینه‌ی تکنولوژیک و نوآوری محصول و هم در زمینه‌ی توسعه و تعمیق روابط کاری با مشتریان ، بسیار قابل توجه می‌باشد، به طوری که شرایط بسیار مناسبی را برای حرکت روبه رشد شرکت در سال 93 فراهم ساخته است.

رزاقی پیرامون چشم انداز سال 93 گفت: در حوزه راهکار جامع، گرایش به سمت تعمیق و توسعه برای پوشش دادن بخش های بیشتری از صنعت و خدمات است و رایورز در حال گام برداشتن برای ارائه‎ی محصولات تحت وب است و بخش‎هایی از این محصول تا پایان سال 93 هم به صورت Windows Based و هم Web Based قابل ارائه خواهد بود. علاوه بر این، حضور گسترده در سازمانها و نهادها جهت ارائه راهکارها و محصولات مبتنی بر تکنولوژی نوین (MDD / BPMS / پرتال / . . .) برای سال 93 هدف گذاری شده است.

وی، ادامه داد: نکته دوم ارائه‎ی امکانات فناورانه نوین یعنی استفاده از امکانات موبایل و تبلت و… توسط مشتریان برای برقراری ارتباط با طرف‌های تعامل آن‌هاست. هدف اصلی رایورز از ارائه‌ی این امکانات، بکارگیری آنها در راستای استقرار‎ راهکار جامع مشتری است.

وی، افزود: برنامه‎ی بعدی، نهادینه کردن رویکرد فرآیندمحور در سازمان مشتریان رایورز است و سعی بر آن است که ارتباط با مدیران IT گسترش یافته و از آنها دعوت به عمل آید تا در این زمینه مشارکت کنند. دو هدف بسیار جدی دیگر رایورز در سال 93 یکی تولید انبوه و استقرار راهکار مبتنی بر MDD با محوریت محصول RayHRM و دیگری توسعه‌ی ارائه راهکار لجستیکی به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه‎ها اعم از فعالیتهای انجام شده و دستاوردهای ناشی از آن در سال 92 و نیز چشم اندازهای ترسیم شده در سال 93 در قالب یک برنامه پنج ساله می‎باشد که در سال 90 برنامه‌ریزی و به همه‌ی نمایندگی‌های رایورز در سراسر کشور اعلام شد و تا سال 95 پیگیری خواهد شد؛ برنامه‌ها و فعالیت‎هائی که بر اساس یک نقشه‎ی راه در دستور کار نیروهای شرکت قرار گرفته است و همه‎ی آنها با مشارکت جمعی متخصصان مؤثر سازمان تدوین شده و به مرحله‎ی اجرا در می‎آید.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.