• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

دستگیری ۱۰۰ نفر در ۱۶ کشور به‌اتهام انتشار بدافزار Blackshades

رایورز– خبرگزاری بی‌بی‌سی اعلام کرد که مقامات امنیتی ۱۶ کشور دنیا حدود ۱۰۰ نفر که در انتشار بدافزار نیرومند Blackshades دست داشتند و باعث سرقت حجم گسترده‌ای از اطلاعات شخصی شدند را دستگیر کردند. گفته می‌شود که بدافزار Blackshades باعث شد از سال ۲۰۱۰ به بعد بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه رایانه در بیش از ۱۰۰ کشور جهان آلوده شوند.

همچنین مقامات امنیتی اعلام کردند که تنها در کشور بریتانیا این بدافزار موفق شد بیش از ۲۰۰ هزار شناسه کاربری و رمز عبور را سرقت کند.به گزارش رایورز، این بدافزار از طریق لینک‌های آلوده، پست الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را انجام می‌دهد و برای ساخت آن از سیستم توسعه مهندسی-اجتماعی استفاده شده است و از این رو کاربران عادی در جریان مواجه با آن به راحتی فریب می‌خورند.

زمانی که این بدافزار به یک رایانه دسترسی پیدا می‌کند، کنترل و مدیریت وب‌کم آن را در اختیار می‌گیرد، اطلاعات شخصی داخل آن را سرقت می‌کند،‌ اطلاعات رمزگذاری شده را باز می‌کند و برای پس دادن اطلاعات سرقت شده از صاحب رایانه پول درخواست می‌کند. فعالیت این بدافزار در ماه‌های گذشته به قدری گسترش یافت که پلیس فدرال آمریکا(FBI) وارد ماجرا شد و پس از تلاش‌های فراوان توانست ۱۷ نفر را در کشور بریتانیا و بیش از ۸۰ نفر را در دیگر کشورها دستگیر کند.

 

 

دیگر متخلفانی که در انتشار این بدافزار دست داشتند در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، مولداوی، سوئیس، هلند، بلژیک، فنلاند، اتریش، استونی، دانمارک، کانادا،شیلی، کرواسی و ایتالیا دستگیر شدند. در جریان این اقدامات و دستگیر افراد یاد شده، ماموران پلیس موفق شدند بیش از ۳۰۰ رایانه و ۱۰۰۰ دستگاه ذخیره ساز اطلاعات را ضبط کنند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.