ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

نجات جان بیمار ۵ ساله به کمک چاپگر سه‌بعدی

رایورز– این گروه یک چاپگر سه‌بعدی با قابلیت دریافت انواع مواد را در اختیار گرفتند تا از این طریق تمام سرخرگ‌ها و ارگان‌های موجود در کنار تومور با موقعیت دقیق مشخص شوند. گروهی از پزشکان متخصص برای آنکه جان بیمار خود را نجات دهند، توموری که در بدن او وجود داشت را به کمک چاپگر سه‌بعدی ساختند و همین اتفاق به آنها کمک کرد بتوانند با موفقیت تومور را از بدن پسربچه ۵ ساله اسپانیایی خارج کنند.

به گزارش رایورز، این پسربچه به نوعی بیماری موسوم به نوروبلاستوما مبتلا بوده است که از این بیماری به عنوان عامل رایج برای ابتلای کودکان به سرطان یاد می‌کنند و در بیشتر مواقع بیماری باعث ایجاد تومورهای بدخیم در ناحیه شکم می‌شود.

با توجه به محل قرار گرفتن این تومورها، جراحی و خارج کردن آن به مهارت فراوانی نیاز دارد تا در این اتفاق به سرخرگ‌ها آسیبی وارد نشود و زندگی فرد به خطر نیفتد. اما برای این کودک ۵ ساله، پزشکان دو بار اقدام به جراحی کرده بودند و در هر دو بار هیچ موفقیتی کسب نشده بود و به همین خاطر اعلام شد که امکان عمل جراحی برای این بیمار وجود ندارد.

دکتر “جائوم مورا”(Jaume Mora) مدیر گروه جراحی در این خصوص توضیح داد: «ما دو بار برای انجام عمل جراحی تلاش کردیم و هر دو بار با شکست مواجه شدیم و به این نتیجه رسیدیم که امکان دسترسی ما به تومور وجود ندارد. اما در نهایت به جای تسلیم شدن سعی کردیم یک راه جدید پیدا کنیم.»

 

 

مورا به همراه گروه خود در بیمارستان Sant Joan de Deu در شهر بارسلونا این عملیات را انجام دادند و طی آن بنیاد CIM در دانشگاه پلی‌تکنیک کاتالونیا به کمک چاپگر سه‌بعدی تومور موجود در شکم پسربچه را با همه اجزای آن تولید کرد تا پزشکان بتوانند بهترین روش برای خارج کردن آن را پیدا کنند.

این گروه یک چاپگر سه‌بعدی با قابلیت دریافت انواع مواد را در اختیار گرفتند تا از این طریق تمام سرخرگ‌ها و ارگان‌های موجود در کنار تومور با موقعیت دقیق مشخص شوند و پزشکان به کمک آن بتوانند بدون به خطر انداختن زندگی کودک، تومور را از بدن او خارج کنند. این نخستین باری است که پزشکان موفق شدند با چاپ سه‌بعدی اعضای بدن جان یک انسان را نجات دهند و بتوانند یک تومور بدخیم را از بدن او خارج کنند.

 

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.