• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

قطع سرویس ایمیل یاهو به ایرانیان

رایورز – در حالی که آمریکا از چند ماه پیش شدت تحریم‌هایش را برای ایرانی‌ها کاهش داده، شرکت آمریکایی یاهو در مسیری متفاوت یکی از خدمات خود را برای ایرانی‌ها متوقف کرد. 

موضوع تحریم‌های اینترنتی برای ایرانی‌ها موضوع جدیدی نیست، اما همزمان با افزایش تحریم‌های اینترنتی شرکت‌های آمریکایی علیه ایرانی‌ها،‌ شرکت یاهو نیز اقدام به حذف نام ایران از لیست کشورهایی کرد که امکان ساخت اکانت (اعتبار) ایمیل می‌کردند.

با این حال کاربران ایرانی‌ همچنان می‌توانستند با انتخاب نام یک کشور دیگر اکانت ایمیل بسازند. اما در روزهای اخیر یاهو دست به اقدامی زده که به این ترتیب ایرانی‌ها را از دریافت ایمیل در زیرمجموعه این شرکت آمریکایی محروم می‌کند. 

بر اساس این گزارش در تغییرات جدیدی که شرکت یاهو در بخش ایمیل خود ایجاد کرده، برای ثبت نام یک حساب کاربری جدید از کاربران شماره تلفن همراه خواسته می‌شود تا بعد از آن با ارسال پیامک به کاربر امکان ایجاد ایمیل جدید فراهم شود.

این در حالیست که با توجه به نبود نام ایران در لیست بخش ایمیل یاهو امکان ارایه شماره موبایل نیز فراهم نیست. استفاده از نام کشور دیگر و وارد کردن شماره جعلی نیز کمکی به کاربر نکرده و امکان ثبت ایمیل فراهم نمی‌شود. 

نکته جالب‌تر آنکه ظاهراً با استفاده از فیلترشکن نیز امکان ثبت ایمیل به ایرانی‌ها داده نمی‌شود. به این ترتیب کاربران ایرانی نمی‌توانند از این پس حساب کاربری جدید در سرویس یاهو بسازند.
از سوی دیگر این شبهه نیز وجود دارد که در آینده برای کاربرانی که از گذشته حساب کاربری یاهو دارند، آیا می‌توانند از این سرویس استفاده کنند یا خیر.

بر این اساس اگر همانند سرویس جی‌میل گوگل که از کاربران شماره موبایل می‌خواهد، ورود به حساب‌های کاربری قدیمی هم مشمول وارد کردن شماره تلفن همراه شود، در آن‌صورت دسترسی به یاهو هم برای کاربران ایرانی غیر ممکن می‌شود.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.