ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

غول‌های اینترنتی در طوفان وال‌استریت

رایورز – توییتر با چه امیدی پا به بازار بورس می‌گذارد؟ نگاهی به تجربه شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به بورس می‌تواند فراز و نشیب‌ها و مخاطرات چنین حضوری را گوشزد کند. 

نوبتی هم باشد، نوبت توییتر بود که سروکله‌اش در وال استریت پیدا شود! شبکه میکرو وبلاگ‌نویسی که کارش را از مارس 2006، آغاز کرده است، با بیم و امید وارد تالار معاملات بورس نیویورک می‌شود.

تجربه سقوط ارزش سهام فیس‌بوک پس از ورود به تالار بورس دلیل این نگرانی است و این باور را ایجاد کرده است که شرکت‌های تکنولوژی در بورس چندان موفق نیستند. اما نمونه‌های موفقی نیز در وال استریت مشاهده شده است از جمله لینکدین. در این مطلب به نمونه‌هایی از فراز و نشیب‌های حضور شرکت‌های تکنولوژی در تالار معاملات بورس نیویورک  اشاره کنیم.

 

لینکدین، ستاره بازار سهام
این شبکه اجتماعی در سال 2003 تاسیس شده و در ماه مه 2011 یعنی قبل از ورود به بورس هر سهمش 45 دلار قیمت داشت، ولی الان این شرکت به ارزش کلی 9/8 میلیارد دلار رسیده و ستاره فناوری در وال استریت است. همان روز ورود لینکدین به بورس معاملات سهام نیویورک، ارزش هر سهم آن تقریبا دو برابر شد و به 95 دلار رسید.امروز قیمت هر سهم لینکدین 07/245 دلار است و 238 میلیون عضو از سراسر دنیا دارد.

پاندورا، ضرر بعد از ورود به بورس
ارزش این سرویس موزیک آنلاین! (رادیو اینترنتی)، در بدو ورودش به بورس معاملات سهام نیویورک، 235 میلیون دلار بود و اما اوضاع چندان خوب پیش نرفت. در سال 2010، با وجود گردش مالی 95 میلیون یورویی  و  داشتن 90 میلیون کاربر، پاندورا اعلام کرد که 2/1 میلیون یورو ضرر داده است. قیمت هر سهم پاندورا امروز به ۲۶ دلار رسیده است.

گروپان، تخفیف و ضرر با هم
گروپان یک سایت تخصصی تخفیف است که پس از ورودش به بورس با ۷۰۰ میلیون دلار رشد بعد از گوگل یکی از بهترین شرکت‌های تکنولوژی در بورس به حساب می‌آمد، اما خیلی سریع این موفقیت جای خود را به شکست داد و این شرکت با ضرر ۶۷ میلیون دلاری مواجه شد. اوضاع گروپان این روزها چندان مساعد نیست و مدیر عامل فعلی این شرکت هم به زودی برکنار خواهد شد.

زینگا و سقوط
خالق بازی‌های شبکه ای (فارم ویل و سیتی ویل) که ارزشش در بورس 7 میلیارد دلار است، اکنون به پایین‌ترین قیمت سهام در مدت زمان حضور خود در بورس رسیده و قیمت هر سهم آن 67/3 دلار است. دلیل این سقوط به طور قطع، تاثیر کاهش کاربرانش بوده است. زینگا سعی دارد، وابستگی اش به فیس‌بوک را – که دلیل اصلی این کاهش کاربر است –  کاهش داده و با اطمینان به حوزه شبکه‌های تلفن همراه پای بگذارد. زینگا برای فائق آمدن بر چالش‌های پیش رو دان‌ماتریک (Don Mattrick)– رییس بخش ایکس باکس مایکروسافت – را جایگزین مارک پینکاس (Mark Pincus) مدیر عامل فعلی کرده است.

یلپ، نقد رستوران و غذا
سهام این شرکت که متخصص در زمینه نقد رستوران و مغازه‌های محلی است، در ماه مارس ۲۰۱۲ در هنگام ورود به بورس ۱۵ دلار بود ولی اکنون به حدود ۷۱ دلار رسیده است.
یلپ در سال 2004 تاسیس شده است و نظرات کاربرانش را درباره رستوران‌های آمریکا، کانادا و اروپای غربی منتشر می‌کند. در ژوئیه 2012، یلپ، شراکت خود را با موتور جست‌وجوی مایکروسافت‌بینگ اعلام کرد.

فیس‌بوک، کمی بهتر از بد
ورود گروه مارک زوکربرگ به تالار معاملات بورس نیویورک، یک سقوط بزرگ برای صنعت تکنولوژی بود. ارزش اولیه این کمپانی  16 میلیون دلار – 38 دلار به ازای هر سهم – بود. سهام این شرکت بلافاصله پس از ورود به بورس به ۲۰ دلار سقوط کرد اما این سهام در ماه جولای مرحله ابتدایی را پشت سر گذاشت و یک پیشرفت قابل توجه را به همراه داشت. این پیشرفت با درآمد بالاتر حاصل از اپلیکشن مخصوص تلفن همراه فیس بوک حاصل شد. ارزش سهام فیس بوک در زمان تعطیلی تالار بورس نیویورک در پنج‌شنبه 3 اکتبر 2013 به 18/49 دلار رسیده است.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.