• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران: فاصله‎ی رشته و حرفه‎ی حسابداری به هیج عنوان قابل توجیه نیست

رایورز-دبیر اجرایی دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران، اظهار داشت: امروز در کشور، ضعف‎ها و مشکلاتی به ویژه در حوزه‎ی اقتصادی وجود دارد که رشته‎ی حسابداری از آن مستثنی نیست؛ به گونه‎ای که احساس می‎شود بین رشته و حرفه‎ی حسابداری فاصله وجود دارد، در صورتیکه این فاصله به هیج عنوان قابل توجیه نیست.

به گزارش رایورز به نقل از سیتنا از شیراز، دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران با موضوع «نقش اطلاعات حسابداری در تحقق حماسه اقتصادی» صبح امروز 24 ادیبهشت ماه به مدت دو روز با حضور سخنرانان ملی و استانی در شیراز افتتاح شد.

دکتر “محمد حسین ستایش” دبیر اجرایی این دوره از همایش طی سخنانی، اظهار داشت: دوازده سال متوالی است که تلاش می‎شود یک همایش سالانه در حوزه‎ی مالی در کشور داشته باشیم و امروز شاهد برگزاری دوازدهمین دوره از آن در شهر شیراز هستیم.

وی افزود: امروز در کشور، ضعف‎ها و مشکلاتی به ویژه در حوزه‎ی اقتصادی وجود دارد که رشته‎ی حسابداری از آن مستثنی نیست؛ به گونه‎ای که احساس می‎شود بین رشته و حرفه‎ی حسابداری فاصله وجود دارد، در صورتیکه این فاصله به هیج عنوان قابل توجیه نیست.

 

 

دکتر ستایش، در ادامه خاطرنشان کرد: همانگونه که دانشگاهی‎ها باید حرفه‎ای فکر کنند، حرفه‎ای ها هم نیازمند دانشگاهی فکر کردن هستند تا بدین ترتیب فاصله‎ی بین رشته و حرفه از بین برود.

در ادامه، دکتر “شاهپور محمدی” معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز برهمگرایی رشته‎ی حسابداری با دیگر رشته‎های اقصادی تاکید و بیان داشت: امسال تلاش کردیم محور اصلی همایش حماسه‎ی اقتصادی و نقش حسابداری در این حماسه مبنی بر منویات مقام معظم رهبری باشد و در این رهگذر معتقدیم که حماسه‎ی اقتصادی باید مردمی باشد؛ چرا که دولت به تنهایی قادر به آفرینش حماسه اقتصادی نیست.

دکتر محمدی ادامه داد: در سال 92 با همدلی و همراهی مجلس و دولت، تورم تا حدی مهار شد؛ به گونه‎ای که از 45 درصد به 34 درصد رسید و این گویای تحقق بخشی از حماسه‎ی اقتصادی است.

 

 

وی افزود: بر این اساس دولت تلاش کرد در کنار حماسه‎ی سیاسی که توسط مردم خلق شده بود در حوزه‎ی اقتصادی نیز این حماسه را ایجاد کند و تا حدی موفق شد.

محمدی همچنین تاکید کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی می‎تواند راهکارهایی را برای رسیدن به حماسه‎ی اقتصادی تبیین کند، لذا اگر این رابطه را یک رابطه‎ی کامل در نظر بگیریم نقش کارکرد نظام اطلاعاتی و حوزه‎ی اقتصادی به خوبی آشکار می‎شود.

وی با اشاره اهمیت رشته‎ی حسابداری، اذعان داشت: خوشبختانه رشته‎ی حسابداری در بین رشته‎های علوم انسانی و اجتماعی بیشترین تعداد شاغل را در کشور داراست و همواره در همه‎ی شرکت‎ها یکی از پتانسیل‎های جذب نیرو در رشته‎ی حسابداری است، لذا گسترش آموزش حسابداری در کشور باید به یک مقوله‎ی مهم تبدیل شود.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر نقش حسابداران در حوزه‎ی مالیاتی کشور گفت: افزایش سهم درآمدهای مالیاتی از بودجه‎ی عمومی کل کشور امری بسیار مهم است که می تواند اهمیت نقش حسابداران را در این حوزه نشان دهد.

وی در پایان اشاره داشت: سیستم‎های حسابداری حتی برای واحدهای کوچکی همچون خانواده‎ها نیز کاربردی است و می‎تواند به ما نشان دهد که فضای سرمایه گذاری در چه موقعیت‎هایی وجود دارد.

 

 

در ادامه‎ی این همایش، دکتر “علی صالح آبادی” رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز طی سخنانی، بیان داشت: با توجه به اقداماتی که در بازار سرمایه در راستای کمک به رشته‎ی حسابداری انجام شده است و همچنین خواسته‎هایی که ما از رشته‎ی حسابداری داریم اتفاقات خوبی در سال‎های اخیر شاهد بودیم؛ به گونه‎ای که گزارشات سالانه را از شرکت‎های مختلف دریافت می‎کنیم و این نتیجه‎ی کمک بزرگ حسابداران به شرکت‎های مختلف سطح کشور است.

وی افزود: امروز شرکت‎های سهامی عام و نهادهای مختلف نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده‎اند و بیش از 2000 شرکت در بازار سرمایه ثبت شده‎اند. همچنین قانون جدیدی در هفته‎ی جاری در مجلس به تصویب رسید که طبق آن بسیاری از نهادها و ارگان‎هایی که فعالیت اقتصادی دارند موظف به ثبت شرکت هایشان بوده و باید اطلاعات مالی‎شان را منتشر کنند.

دکتر صالح آبادی ادامه داد: در این راستا ظرفیت بسیار بالایی برای کار در حرفه‎ی حسابداری وجود دارد و اکثر فارغ التحصیلان این رشته مشغول به کار در ادارات، شرکت‎ها و نهادهای مختلف هستند.

 

 

وی در پایان سخنانش تعامل با حرفه‎ی حسابداری را جزو وظایف و تکالیف خود دانست و عنوان داشت: تعامل با حرفه‎ی حسابداری وظیفه و تکلیف ماست؛ چراکه بازار سرمایه نمی‎تواند رشد داشته باشد، جز در زمانی که با حرفه‎ی حسابداری و حسابرسی ارتباطی تنگاتنگ و تعاملی بامعنا داشته باشد.

گفتنی است؛ شرکت مهندسی نرم افزار رایورز نیز به عنوان یکی از شرکت های فعال در عرصه‎ی تولید سیستم های مالی و حسابداری و یکی از حامیان اصلی این همایش، در دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران حضور داشت.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.