ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

هند یکصد شهر هوشمند می‌سازد

رایورز – یکی از اهداف این پروژه، مقابله با بحران جمعیت در هند است. دولت هند در اقدامی بی‌سابقه، از طرح خود برای ایجاد صد شهر هوشمند و کاملاً مدرن در مناطق مختلف این کشور خبر داد. نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، با اعلام این موضوع گفت سابق بر این، شهرها در جوار رودخانه‌ها برپا می‌شده ولی امروزه شرایط تفاوت کرده است و شهرها در کنار خطوط حمل و نقل سریع ساخته می‌شود.

وی افزود در آینده نیز شهرها بر اساس میزان دسترسی به شبکه‌های فیبر نوری و فناوری‌های مدرن برپا می‌گردد. آقای مودی که از ماه می سال جاری (اردیبهشت ۱۳۹۳) پست نخست‌وزیری هند را به دست گرفته است، هدف از این طرح را حل بحران افزایش شتابزده جمعیت هند و ایجاد فرصت رقابت با چین عنوان کرد.

به گزارش رایورز به نقل از سی‌ان‌ان، دولت هند قرار است یک میلیارد و دویست میلیون دلار در این پروژه کلان سرمایه‌گذاری کند. مودی از مناطقی که قرار است این شهرهای هوشمند در آنجا برپا شود و نیز از زمان شروع پروژه سخنی به میان نیاورد ولی گفته می‌شود هم اکنون ساخت برخی از این شهرها، در فاصله بین دهلی نو و بمبئی آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، برخی افراد با طرح این موضوع که ساخت شهرهای هوشمند تاثیر منفی بر زمین‌های کشاورزی بر جای می‌گذارد، با این پروژه مخالفت کرده‌اند، ولی طبق اعلام قبلی مسئولین امر، قرار است به آن دسته از مالکینی که زمین‌های آنها در این پروژه مصادره می‌شود، کمک‌های مالی اعطا گردد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.