• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

عضویت در فیس بوک جرم نیست

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز بر مجرمانه نبودن عضویت در فیس بوک صحه گذاشت.روزنامه ایران در شماره دوشنبه خود نوشت: حجت الاسلام امیر شهریاری در یک نشست خبری با یادآوری این که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، استفاده از فیس بوک را محدود شمرده است، اظهار داشت: « گفته نشده عضویت در فیس بوک جرم است، بلکه کاری که فیس بوک می کند جرم است.» 

شهریاری تأکید کرد: « ما با شبکه فیس بوک مخالف نیستیم، بلکه با ساماندهی اطلاعاتی که علیه کشور انجام می گیرد، مخالفیم.» وی در توضیح سخنان خود گفت: «یکی از تهدیدهایی که در فیس بوک وجود دارد اطلاعات ملی است که در اختیار شبکه های جاسوسی نظام سلطه قرار می گیرد.» این نخستین بار نیست که یک مقام قوه قضائیه درباره وضعیت حقوقی این شبکه اجتماعی و عضویت در آن اظهار نظر می کند.
پیش تر محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در پنجاه و یکمین نشست خبری خود درباره رفع فیلتر فیس بوک، رفع فیلتر این شبکه اجتماعی را منوط به رفع جرائم و مصادیق مجرمانه آن دانسته و گفته بود: «اگر مصادیق مجرمانه در آن رفع شود می توان آن را رفع فیلتر کرد».

ایران ادامه داده است: موضوع رفع فیلتر فیس بوک به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی که میلیون ها نفر از مردم کشور باوجود فیلتر بودن عضو آن هستند که از نخستین روزهای شروع کار دولت مطرح شد. خاصه آن که شماری از اعضای دولت نیز در آن عضو بودند و کاربران دولت در پیام ها و کامنت های فیس بوکی خود با مطرح کردن موضوع از منظر حقوق شهروندی از آن ها می خواستند موضوع رفع فیلتر فیس بوک را دنبال کنند به همین دلیل دولتمردان در زمان های مختلف با جرم ندانستن عضویت در فیس بوک اعلام کردند که موضوع رفع فیلتر فیس بوک را از مجاری قانونی پیگیری می کنند.
این پیگیری از نخستین روزهای آذرماه موضوع را روی خط داغ برخی رسانه های مخالف موضوع قرار گرفت. زیرا محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهوری با شش وزیر عضو کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه ای جلسه برگزار کرده بود. جلسه ای که فاطمه رهبر عضو کمیسیون اصل نود مجلس با این عنوان که «دولت در حال بررسی رفع فیلتر فیس بوک است» آن را رسانه ای کرد و عصر همان روز صادق با تأیید خبر، هماهنگی بیشتر دستگاه های ذیربط در اجرای سیاست ها و برنامه های دولت را محتوای جلسه برگزار شده اعلام کرد و رفع فیلتر شبکه اجتماعی مورد بحث را به مسیرهای قانونی اش ارجاع داد.
با این وجود این گمانه که «دولت در حال بررسی رفع فیلتر فیس بوک است» سبب شد که برخی رسانه ها انرژی مضاعفی را برای تأکید بر نظر مخالف خود صرف کنند و با رمز گشایی از پشت پرده شبکه های اجتماعی از شورای عالی فضای مجازی بخواهند زیر بار رفع فیلتر فیس بوک نرود.
پس از این بود که دو روز پیش علی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تدوین یک لایحه درباره فیس بوک خبر داد و گفت: «شنیده ایم که دولت در حال بررسی رفع فیلتر فیس بوک است و شاید بخواهد برای رفع فیلتر لاایحه ای به مجلس ارائه دهد.»شنیده ای که هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی درباره آن اظهار نظر نکرده اند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه که عضو شورای عالی فضای مجازی نیز می باشد با ستودن همدلی و همبستگی اعضای این شورا در دولت یازدهم گفت: خوشبختانه در دولت جدید اتفاقات خوبی در شورای سیاستگذاری فضای مجازی رخ داده که بزودی تصمیمات مهمی نیز در زمینه شبکه اجتماعی ملی اتخاذ خواهد شد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.