• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

از خوانش تا دانلود داده‌های مغز بر روی تبلت‌ها با «کلاه فکری» قابل حمل آینده

رایورز – تیمی از مهندسان در تلاش برای تولید یک کلاه فکری واقعی هستند که بتواند ابتدایی‌ترین سیگنال‌های فکر را اندازه‌ بگیرد.  پنتاگون در تلاش برای توسعه یک ابزار کوچک و ارزان برای اندازه‌گیری الکتروانسفالوگرافی است.

الکتروانسفالوگرافی نوسانات ولتاژی هستند که هنگام شلیک نورون‌ها در مغز رخ می‌دهند.سامانه جدید می‌تواند به همراه برنامه‌ای برای ارائه اطلاعات زمان واقعی در خصوص فعالیت نورونی بر روی تبلت یا گوشی هوشمند عمل کند.

وزارت دفاع امریکا به دنبال توسعه سیستم‌های پوشیدنی و ارزانی است که امواج مغزی افراد را شناسایی کرده و داده‌ها را بر روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها نمایش دهد.

در حالی که خوانش‌های EEG برای ارائه داده‌هایی در مورد آسیب‌های مغزی یا افراد مبتلا به صرع به کار می‌روند، وزارت دفاع امریکا مدعی است اخیرا EEG بیشتر از لحاظ تجاری در «بازاریابی نورون» کنکاش شده تا بتواند بازخورد نورونی را از طریق رابط‌های رایانه-مغز ارائه بدهد و امکان حرکت‌دادن اشیا یا اجرای بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از ذهنشان را فراهم کند.

علی‌رغم این که آرایه‌ای از فناوری‌ها می‌توانند نشانه‌هایی از فعالیت مغزی را ارائه دهند، EEG دارای چندین مزیت است که از آن میان می‌توان به قابلیت‌حمل و بهای آن اشاره کرد. با این حال، سامانه مزبور عاری از مشکل نیست.

در آینده نزدیک، وزارت دفاع ابزار ارزان EEG را ارائه می‌دهد که در جعبه کمک‌های اولیه برای ارائه به تحلیل نزدیک به آنی از یک فعالیت مغزی بیمار آسیب‌دیده به کار خواهند رفت.

در صورت آسیب‌دیدگی شخص و با وجود یک سامانه در درون جعبه کمک اولیه، وی می‌تواند این سیستم را به مدت دو تا پنج دقیقه پوشیده و قادر به ارزیابی کمی هر نوع آسیبی باشد.

در حالی که محدودیت‌هایی برای میزان سطح “تفکری” که چنین کلاهی می‌تواند شناسایی کند، وجود دارند، یک سیستم دقیق و قابل‌حمل EEG می‌تواند کاربردهای جدیدی را در اختیار بگذارد.

مرکز «فناوری‌های SI2» واقع در ماساچوست پیش‌تر بر روی تکنولوژی تعبیه‌شده در کلاه‌های سربازان برای تشخیص بهتر آسیب‌های مغزی ترومایتک فعالیت کرده‌ و امیدوار است روزی بتوان از فناوری چاپ دیجیتالی برای تولید کلاه‌های راحت مجهز به حسگرهایی برای گیراندازی داده‌های EEG استفاده کرد. این نخستین باری نیست که ارتش ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به فعالیت درونی ذهن است.

در سال 2008، وزارت دفاع این کشور چهار میلیون دلار را به محققانی از دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه مریلند با هدف بررسی شیوه‌هایی ارائه‌ داد که افراد با استفاده از امواج مغزی می‌توانند از طریق آن ارتباط برقرار کنند.در سال 2011 محققان دانشگاه مریلند نشان دادند گام‌های بزرگی را در این مسیر برداشته‌اند.

وزارت دفاع امریکا معتقد است می‌توان از ابزار جدید در کلاس‌های زیست‌شناسی استفاده کرد که در آن دانشجویان می‌توانند فعالیت مغزی‌شان را خوانده و داده‌هایشان را بر روی یک تبلت دانلود کنند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.