• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

ساخت باتری‌های بهتر با ویروس جهش ‌یافته

رایورز – محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT)‌ با رها کردن ویروس جهش ژنتیکی یافته بر روی سیم های الکترود میکروسکوپی، کارآیی باتری‌های لیتیوم- هوا را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌اند.

باتری لیتیوم- هوا قادر به افزایش قابل ملاحظه انرژی بدون افزایش وزن بوده و دستاورد مهمی برای تأمین انرژی دستگاه‌های الکترونیک محسوب می‌شود. اما محققان در ساخت مواد با دوام مورد نیاز برای ساخت الکترودهای باتری و افزایش تعداد چرخه‌های شارژ باتری دچار مشکل هستند.

برای غلبه بر این محدودیت، محققان MIT ویروس های جهش یافته ژنتیکی را به نانوسیم‌ها – سیم‌های الکترود نازک به پهنای گلبول قرمز خون – در زمان فرآیند تولید اضافه کردند. ویروس M13 با افزایش سطح مقطع سیم، باعث افزایش فعالیت الکترومکانیکی مورد استفاده در هنگام شارژ و تخلیه شارژ می‌شود.

طی فرآیند تولید، نانو سیم‌ها با کمک ویروس M13 اقدام به گرفتن مولکول‌های فلز از آب در دمای اتاق می‌کنند؛ سپس ویروس با شکل ساختاری خاص به سیم متصل می‌شود و در مرحله نهایی مقدار کمی فلز پالادیوم افزوده شده و رسانایی نانو سیم‌ها افزایش پیدا می‌کند. اعمال این تغییرات می‌تواند کارآیی باتری‌های لیتیوم- هوا را تا سه برابر افزایش دهد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.