• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

استفاده از تلفن همراه براي اندازه گيري ميزان شادي

محققان دانشگاه پرينستون آمريكا از تلفن همراه براي اندازه گيري شادي افراد استفاده كردند. محققان دانشگاه پرينستون واقع در نيوجرسي آمريكا، در حال توسعه راه هايي براي استفاده از تلفن همراه هستند كه نشان مي دهد چگونه محيط اطراف بر احساس شادي انسان تاثير مي گذارد.  در اين مطالعه محققان رفتار تعدادي از داوطلبان از كشورهاي آمريكا، استراليا، كانادا، چين، فرانسه، آلمان، ژاپن، نروژ، كره جنوبي، اسپانيا، سوئد و انگلستان را بررسي كردند. 

براين اساس تلفن همراه وسيله اي است كه در اكثر ساعات همراه فرد است و مي تواند اطلاعاتي را ضبط كند كه ثبت آن به روش هاي ديگر بسيار مشكل است. زيرا ثبت احساسات در لحظه بسيار مهم و دقيق تر از ثبت آن پس از وقوع است . براي انجام اين مطالعه، محققان، اپليكيشني براي سيستم عامل آندرويد ساخته اند كه محل هر فرد را ثبت مي كند و به صورت مستمر سوال چقدر خوشحال هستيد؟ را براي فرد ارسال مي كند.

دريك دوره سه هفته اي، اطلاعات از ۲۷۰ داوطلب جمع آوري و از آن ها خواسته شد ميزان شادي خود را در مقياس ۰ تا ۵ بسنجند. با استفاده از اطلاعات جمع آوري شده، محققان روش هايي را كه مي توانند منجر به درك بهتر از محيط و تاثير آن بر احساسات فرد شود، تنظيم كردند. برخي از نتايج اوليه در مورد شادي نشان مي دهد مردان در راه بازگشت به خانه بيشتر تمايل دارند خود را ناراحت توصيف كنند. در حالي كه آمار به دست آمده از زنان روند خاصي را نشان نمي دهد.
به گفته محققان يكي از محدوديت هاي اين مطالعه اين است كه آمار به دست آمده نمي تواند نشان دهنده همه مردم باشد. زيرا شركت كنندگان بايد گوشي هاي هوشمند در اختيار داشته باشند و جزو كاربران اينترنت باشند. همچنين ممكن است كه افراد هنگام خوشحالي علاقه بيشتري براي پاسخ به نظرسنجي داشته اند. نتايج اين تحقيق در شماره ماه ژوئن نشريه Demography منتشر شده است.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.