• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

بحث کوالکام و مدیاتک بر سر پردازنده‌های هشت هسته‌ای موبایل!

آناند چاندراشخر، نائب رئیس ارشد شرکت کوالکام ضمن گفت‌وگو با رسانه‌های تایوانی درباره پردازنده‌های موبایل، استفاده از پردازنده‌های هشت هسته‌ای در دستگاه‌های همراه را غیرمنطقی دانست و گفت، آنچه که مردم می‌خواهند چیزهایی فراتر از تعدد صرف هسته‌های پردازنده است.

 

او در توضیح این گفته خود با ذکر مثالی افزود،شما نمی‌توانید هشت دستگاه ماشین چمن‌ زنی را کنار هم ببندید و ادعا کنید یک فراری هشت سیلندر دارید. این بی‌معنی است. به گفته او، آنچه که کوالکام در طراحی تراشه‌های موبایل خود به آن‌ها اهمیت بیشتری می‌دهد به ترتیب عبارتند از برخورداری‌شان از مودم‌های (یکپارچه) خوب، دوام بیشتری باتری، و سپس قسمت مناسب.

 

چاندراشخر این مطالب را پس از آنی عنوان کرد که مدیاتک، شرکت تراشه‌ساز رقیب، به‌تازگی یک پردازنده هشت هسته‌ای را رونمایی کرد. به‌نظر می‌رسد چاندراشخر با بیان نظر فوق می‌خواهد به این موضوع اشاره‌کند که ویژگی‌ها و حد و اندازه دستگاه‌های موبایل فعلی به‌گونه‌ای است که مجهز کردن آن‌ها به هسته‌های متعدد تأثیر خاصی بر کارایی‌شان نخواهد داشت و این دستگا‌ها فعلاً نمی‌توانند آنگونه که باید از چنین ظرفیت بالایی بهره ببرند.

 

مدیاتک در پاسخ به این اظهارات چاندراشخر و در دفاع از تراشه هشت هسته‌ای خود آن‌را یکی از تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه خود برشمرد و افزود، باتوجه به اینکه ارتباط نزدیک‌ تری با بازار دارد محصولاتی تولیدی‌اش منطبق با نیازهای کاربران خواهدبود.

 

طبق گفته مدیاتک، قابلیت‌ محاسبات چندرشته‌ای در این پردازنده جدید ارتقا یافته‌است و اجرای برنامه‌های کاربردی را بسیار بهبود می‌دهد. پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار خواهدشد.



سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.