• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

برای ۴۰۰ هزار خانوار اینترنت از اینترانت جدا شد

رایورز – با اتصال ۴۰۰ هزار خانوار در کشور و جداسازی اینترنت از اینترانت، وعده‌ای که مدت‌ها سر و صدا کرده بود به تحقق پیوست.

معاون وزیر ارتباطات گفت: پس از اعلام بی‌اشکال بودن ارائه پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه به کاربران خانگی، اتصال نخستین گروه از کاربران خانگی به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد و برای ۴۰۰ هزار خانوار اینترنت از اینترانت جدا می‌شود. علی حکیم جوادی با اشاره به مراحل اجرایی شدن جداسازی اینترنت از اینترانت اظهار داشت: این کار به دو بخش دستگاه‌های دولتی و کاربران خانگی تقسیم شده است. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در زمینه جداسازی اینترنت از اینترانت کاربران خانگی، نیز در سال گذشته پایلوت این کار با همکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پر سرعت و شرکت مخابرات ایران اجرا شد و کاملا موفقیت آمیز و انجام شدنی بود. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: بنابراین با توجه به نتیجه این آزمایش که نشان داد این کار برای کاربران خانگی کاملا قابل تحقق است و نیز تصویب آیین‌نامه مربوطه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آمادگی لازم برای جداسازی اینترنت از اینترانت کاربران خانگی در هر زمان ایجاد شد. 

وی خاطر نشان کرد: برای این کار باید مجوز پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه را اخذ می‌کردیم که با جداسازی اینترنت از اینترانت، پهنای باند اینترانت ۲ مگ به کاربران ارائه شود. 

حکیم جوادی گفت: با توجه به اینکه مجوز افزایش پهنای باند باید از سوی شورای عالی فضای مجازی صادر شود، حدود یک سال پیش درخواست افزایش پهنای باند به ۲ مگابیت بر ثانیه را به این شورا ارائه‌ کرده بودیم تا به محض دریافت مجوز، بلافاصله اینترنت از اینترانت کاربران خانگی جدا شود. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این کار موجب افزایش سرعت دسترسی به سایت‌های داخلی و در نتیجه رونق گرفتن سایت‌های ایرانی خواهد شد که در نهایت توسعه دیتاسنترهای (مرکز داده) را نیز در پی دارد. 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: اکنون پس از صحبت دبیر شورای عالی فضای مجازی که گفتند با ارائه سرعت‌های بالا در پهنای باند داخلی مشکلی ندارند، کار را آغاز کردیم. وی گفت: کار از یک ماه پیش آغاز شد.

جلساتی را با اپراتورها و PAPها برگزار کردیم. در این جلسات به زمان‌بندی برای انجام کار رسیدیم و قرار شد طبق زمان‌بندی و مرحله به مرحله مراحل اتصال به شبکه ملی اطلاعات انجام شود. 

حکیم جوادی افزود: در مرحله نخست اقدامات لازم برای اتصال ۴۰۰ هزار خانوار در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات و جداسازی اینترنت از اینترانت آغاز شده است. 

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.