• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

ساخت اولین لامپ جهان که وای‌فای منتشر می‌کند

گروهی از دانشمندان چینی توانستند اولین لامپ برقی جهان را ابداع کنند که سیگنال وای‌فای از خود منتشر می‌کند.محققان دانشگاه فودان شانگهای به تولید پیش‌ساختی برای این فناوری پرداخته و آنرا «لی-فای» نامیده‌اند. به ادعای کارشناسان، این لامپ ال‌ای‌دی حاوی ریز تراشه از عملکرد بهتری نسبت به میانگین ارتباطات اینترنتی بی‌سیم در چین برخوردار است. تا چهار دستگاه در نزدیکی این لامپ می‌توانند با استفاده از فرکانسهای نور بجای امواج رادیویی به سیگنال آن متصل شوند.

در این لامپ تراشه‌ای قرار گرفته که سیگنال وای‌فای تولید می‌کند و با سرعت 150 مگابایت بر ثانیه، بطور چشمگیری از سرعت بیشتری نسبت به میانگین ارتباطات وای‌فای در این کشور برخوردار است. ماه آینده محققان به رونمایی از 10 لامپ نمونه و بسته‌های همراه آنها در نمایشگاه بین‌المللی صنعت در شانگهای خواهند پرداخت.

به گفته کارشناسان، این روش سریعتر، ارزانتر و کارآمدتر ارتباط به اینترنت می‌تواند در خانه‌های چینی‌ها که رو به استفاده بیشتر از چراغهای ال‌ای‌دی بجای لامپهای سنتی آورده‌اند، رواج بیشتری پیدا کند. طبق گزارشات، فناوری لی-فای تنها از پنج درصد انرژی مورد نیاز برای تامین نیروی سایر دستگاههای وای‌فای که بر سیستمهای خنک‌کننده برای تامین اینترنت برجها و ایستگاه‌های تلفن همراه تکیه دارند، استفاده می‌کند.

اگرچه این فناوری جدیدی با گرایشات فناورانه در حال تغییر چین از تناسب زیادی برخوردار است اما سازندگان با مشکلاتی در طراحی و ساخت آن مواجه شده‌اند که چالش اصلی آن، طراحی ریزتراشه این دستگاه است. همچنین ارتباط اینترنتی در صورت خاموش شدن چراغ یا رفتن برق قطع خواهد شد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.