ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

یاهو ایمیل‎های غیرفعال کاربرانش را حذف کرد

رایورز – کمپانی یاهو از دوشنبه (24 تیرماه) اقدام به حذف ایمیل‌هایی کرده است که در یک سال گذشته از آن‌ها استفاده نشده است. این اقدام برای فعال‌کردن ایمیل‌های یاهوست اما منتقدان آن را بی‌احترامی به مشتری و مشکل‌ساز ارزیابی کرده‌اند.

اگر از آن دسته کاربران اینترنت هستید که آدرس ایمیلی در یاهو دارید که از آن به ندرت استفاده می‌کنید یا دیگر استفاده نمی‌کنید باید آگاه باشید که یاهو از دوشنبه (۲۴ تیر/ ۱۵ ژوئیه) حساب‌های ایمیل را که در یک سال اخیر استفاده نشده‌اند حذف کرده است. عملیات “بازیافت” ایمیل‌های یاهو با هدف فعال کردن یا آزاد کردن آدرس ایمیل‌ها برای افراد دیگر کلید می‌خورد.

این اقدام به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند ایمیل‌هایی را که آدرس آن معتبرتر محسوب می‌شوند و شاید سال‌ها در اختیار کسانی بوده که خصوصا با به بازار آمدن سرویس‌های دیگر ایمیل نظیر جی‌میل از آن‌ها استفاده نمی‌کرده‌اند، انتخاب و از آن خود کنند.

همان‌طور که در وبلاگ یاهو توضیح داده شده این موضوع این شانس را به وجود می‌آورد که برای مثال فرد بتواند از آدرس رسمی‌تر albert@yahoo.com به جای albert9330399@yahoo.com استفاده کند.

اغلب آدرس‌های ایمیل ساده‌ای‌ که از اسامی تشکیل شده‌اند، به کاربرانی داده شده که شاید سال‌هاست بی‌استفاده آن را فراموش کرده‌اند. در وبلاگ یاهو توضیح داده شده است که این امکان از طریق حذف ایمیل‌هایی که حداقل در ۱۲ ماه گذشته غیرفعال بوده‌اند، فراهم می‌شود.

از نیمه ژوئیه هر کاربر متقاضی آدرس ایمیل می‌تواند آدرس مورد نظر خود را که پیش از این اشغال شده است در یاهو ثبت کند و یاهو تا نیمه اوت به کاربر اطلاع می‌دهد که آیا در پروسه حذف ایمیل‌های غیرفعال این آدرس به او تعلق گرفته است یا خیر. 

اگرچه جی روزیتر٬ معاون ریاست یاهو٬ از اقدام پیش‌روی یاهو به عنوان “اقدامی هیجان‌انگیز” نام برده اما به این عمل از خارج از کمپانی انتقادهایی شده است. گروهی از منتقدان می‌گویند یاهو با این اقدام احترام مشتریان خود را زیر سوال می‌برد.
برخی از منتقدان نیز می‌گویند کاربرانی هستند که از یاهو برای استفاده از سرویس‌های آن لاین دیگر استفاده کرده‌اند و پس از حذف ایمیل خود قادر به استفاده از آن خدمات‌دهندگان نیز نخواهند بود. 

منتقدان یاهو می‌گویند این موضوع می‌تواند مشکلات امنیتی‌ای نیز ایجاد کند. چرا که دارنده جدید ایمیلی که صاحبش پیش از آن کسی دیگر بوده برای مثال با ورود به وب‌سایت آمازون و کلیک روی “گزینه رمز عبور را فراموش کرده‌ام” می‌تواند رمز عبور فرد سابق را دریافت کرده و به اطلاعات حساب آن شخص در سایت آمازون دسترسی یابد.
اما یاهو می‌گوید وقتی فرد ایمیل خود را وارد می‌کند به وب‌سایت اطلاع داده خواهد شد که این ایمیل یک بار حذف شده و مجددا دارد استفاده می‌شود و از این طریق اطلاعات در اختیار شخص جدید قرار نمی‌گیرد.
این اقدام یاهو را می‌شود جزو زنجیره ای از اقدامات این کمپانی در یک سال گذشته ارزیابی کرد که از آن طریق یاهو تحت مدیریت ماریسا مایر تلاش کرده رونق پیشین را بازیابد.
یاهو از سال ۲۰۱۲ که خانم مایر به مدیریت آن رسید در جست‌وجوی بازیابی موقعیت افسانه‌ای خود بوده است؛ موقعیتی که در سایه موفقیت روزافزون غولی به نام گوگل، به حاشیه رانده شده است.
ماریسا مایر٬ مدیر جدید یاهو٬ خود از کمپانی گوگل به این سازمان آمده است. در ژوئیه ۲۰۱۲ کمپانی یاهو اعلام کرد که ماریسا مایر، یکی از مدیران ارشد “گوگل” به عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی یاهو انتخاب شد.

 مایر ۳۸ ساله یکی از قدیمی‌ترین کارمندان گوگل است. مایر در مدتی که کار خود را در یاهو آغاز کرده، نشان داده که مدیر توانایی است. کمپانی یاهو در زمان او سرویس آپلود عکس “فلیکر” را سروسامان داد و موفق به جذب کاربران بیشتری برای این سرویس شد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.