• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

سرمایه‌گذاری سنگین اینتل برای کسب قدرت در بازار موبایل

رایورز – شرکت اینتل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های جهان در زمینه تولید سخت‌افزارهای پردازشی شناخته می‌شود و حتی توانسته است تا راه خود را به بازار تبلت‌ها باز کند ولی در بازار تلفن‌های همراه هوشمند هنوز توفیق برای این شرکت بسیار دور از دسترسی به نظر می‌رسد و به همین دلیل نیز اینتل قصد دارد تا با تزریق یک سرمایه بسیار سنگین به سراغ تضمین توفیق خود در این بازار برود.

به گزارش رایورز به نقل از computerworld، شرکت اینتل راهکار خود را برای ورود به بازار تلفن‌های همراه هوشمند به نحوی تنظیم کرده است که با کمک تولید‌کنندگان چینی به این بازار نفوذ کند.

این امر تا حدی منطقی به نظر می‌رسد زیرا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان از آن چین است و درعین حال نیز چین با سرعت بسیاری بالایی به رشد در زمینه تلفن همراه هوشمند ادامه می‌دهد.

برنامه‌ریزی اینتل به نحوی خواهد بود که در طول بازه زمانی ۱۵ سال رقم سنگین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به عنوان بودجه خود در این بخش خرج خواهد کرد و این بودجه به منظور ایجاد زیرساخت‌های تولید سخت‌افزارهای تلفن‌ همراه در چین به کار گرفته خواهد شد.

هدف اینتل بسیار ساده و واضح است، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه هوشمند در جهان از پردازنده‌های ARM استفاده می‌کنند و اینتل می‌خواهد این ساختار را متحول ساخته و پردازنده‌های خود را به ‌عنوان پردازنده‌های اصلی مورد استفاده برای تلفن‌های همراه هوشمند مطرح کند.

اینتل در ابتدا با دو شرکت بزرگ تولید سخت‌افزار همراه در چین شروع به همکاری کرد ولی معامله این شرکت با شرکت‌های Rockchip و Spreadtrum به نحو مناسبی پیش نرفت و مشکلاتی با شرکت Rockship موجب شد تا اینتل به سراغ عقد قرارداد همکاری با TSMC برود و برای شروع قراردادی با ارزشی پایین‌تر از ۱۰۰ میلیون دلار بین این دو شرکت منعقد شود.

بنا به اعلان رسمی شرکت اینتل، نخستین پردازنده تولید شده این شرکت به واسطه تولیدکنندگان چینی در سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد. این پردازنده در مرکز Chengdu تولید خواهد شد که از سال ۲۰۰۵ شروع به فعالیت کرده است و بیشتر بر روی خش تحقیقات و آزمایش تمرکز داشته است.

 

 

چاک مولای به عنوان سخنگوی اینتل معتقد است که می‌توان از مرکز Chengdu می‌تواند آینده این شرکت در بازار پردازنده‌های همراه را دستخوش تغییر کند. اینتل به دنبال ساخت پردازنده‌های مخصوص خود است ولی این امر موحب نخواهد شد تا این شرکت نیم نگاهی به پردازنده‌های ترکیبی نداشته باشد.

یکی از دلایل اصلی انتخاب بازار چین برای تولید پردازنده‌های جدید اینتل را می‌توان قیمت پایین‌تر تولید در این کشور دانست که موجب می‌شود تا اینتل بتواند در تولید محصولات خود از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار شود.

البته محصولاتی که در Chengdu تولید شوند با کمک اخرین فناوری روز اینتل کار نخواهند کرد زیرا اینتل دوست ندارد تا آخرین فناوری‌های خود را به سرعت به چین ارسال کند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.