• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

کره شمالی حمله سایبری جدید به تاسیسات هسته‌ای خود را بی‌خطر خواند

رایورز – مجلس شورای ملی کره شمالی توضیح داد که کرم سایبری جدید در تاسیسات هسته‌ای آنها بی‌خطر بوده است و با اتفاق مشابهی که ماه گذشته برای آنها رخ داد ارتباطی ندارد.

به گزارش رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، “یون سانگ-جیک”(Yoon Sang-jick) وزیر انرژی کره شمالی با استناد به بیانیه منتشر شده از سوی مجلس شورای ملی اعلام کرد بدافزار جدید کشف شده در نیروگاه هسته‌ای این کشور به دنبال بی‌توجهی و سهل‌انگاری کارمندان “مرکز انرژی هسته‌ای و هیدرولیکی کره”(KHNP) منتشر شده است و ربطی به کرم سایبری دیگری ندارد که اوایل دسامبر ۲۰۱۴ منتشر شده بود.

لازم به ذکر است یک ماه پیش از پایان سال ۲۰۱۴ میلادی یک آسیب‌پذیری سایبری در همین تاسیسات اتمی شناسایی شد و طی آن بخشی از اطلاعات مرکز KHNP به سرقت رفت.

این مرکز در جریان شناسایی حمله سایبری مذکور توضیح داد که داده‌های سرقت شده اهمیت چندانی نداشته‌اند و هکرها توانسته‌اند اطلاعات شخصی کارمندان و نقشه ساختمان‌ها را سرقت کنند.

 

 

اگرچه یون بر این مسئله تاکید کرده است که حمله سایبری جدید هیچ تهدید جدی را متوجه آنها نمی‌کند، اما “لی جونگ-هیون”(Lee Jung-hyun) از سیاستمداران محافظه‌کار کره شمالی اظهار داشت که این حمله انقدرها هم که بی‌خطر جلوه داده می‌شود، بدون دردسر نبوده است.

سازمان KHNP هم‌اکنون در حال تقویت سیستم امنیتی خود است و می‌کوشد با استخدام کارمندان امنیت IT کمیته ویژه برای مقابله با این حملات تشکیل دهد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.