• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

پیش‌بینی IDC برای سال ۲۰۱۳ : کاهش سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت فناوری اطلاعات

هميشه اوضاع همانطور كه پيش‌بيني مي‌شود پيش نمي‌رود. در واقع اين بار كارشناسان و تحليلگران شاهد تغيير اوضاع و در نتيجه انتظارات و پيش‌بيني‌هايشان بوده‌اند. جديدترين تحقيقات و بررسي‌ها نشان از كاهش تمايل براي سرمايه‌گذاري در صنعت پر رونق تكنولوژي دارند.آخرين گزارش تحقيقاتي موسسه IDC در اين زمينه نشان مي‌دهد كه سرمايه‌گذاري جهاني در صنعت فناوري اطلاعات در سال 2013 كاهش پيدا خواهد كرد.

بر اساس اين تحقيقات، انتظار مي‌رود سرمايه‌گذاري جهاني در صنعت IT رشد 9/4 درصدي در سال 2013 را تجربه كند. اين در حالي است كه ميزان رشد سرمايه‌گذاري در اين صنعت در سال 2012 برابر 6/5 درصد بوده است. در حقيقت كاهش ميزان سرمايه‌گذاري جهاني در اين صنعت در نيمه دوم سال 2012 و فصل اول سال 2013 نسبت به سال‌هاي گذشته باعث شده است تا كارشناسان پيش‌بيني خود از رشد اين روند را تا حد قابل‌توجهي كاهش بدهند.
به اين ترتيب كارشناسان IDC انتظار دارند ميزان سرمايه‌گذاري جهاني در صنعت IT در سال 2013 با رشد 9/4 درصدي نسبت به سال گذشته ميلادي به رقم 06/2 تريليون دلار برسد. اين در حالي است كه پيش‌بيني‌هاي گذشته نشان از رشد 5/5 درصدي اين سرمايه‌گذاري در سال 2013 داشتند. در اين ميان اگر بخواهيم ميزان سرمايه‌گذاري در سرويس‌هاي مخابراتي و ارتباطي را هم اضافه كنيم، در نهايت مشخص مي‌شود كه كارشناسان انتظار دارند ميزان سرمايه‌گذاري جهاني در صنعت IT با احتساب سرمايه‌گذاري در سرويس‌هاي مخابراتي در سال 2013 رشد 5/4 درصدي داشته و در نهايت به رقم 7/3 تريليون دلار برسد.
تحليلگران معتقدند كه بحران و بي ثباتي اقتصادي در كشورها و بازارهاي بزرگ موثر در اين صنعت مانند آمريكا و اروپا به دنبال عواملي مانند كاهش توليد ناخالص ملي در چين باعث شده است كه بسياري از شركت‌هاي بزرگ و فعال در حوزه تكنولوژي اعلام كنند كه درپايان فصل اول سال 2013 با رقم‌هاي چندان اميدواركننده‌اي از ميزان فروش و سود حاصل از آن روبه‌رو نبوده‌اند. اين پيش‌بيني جديد؛ اما مي‌تواند خبري بد براي شركت‌هاي توليد‌كننده متمركز بر توليد كامپيوترهاي شخصي مانند Dell و HP باشد و در مقابل خبري خوب و موفقيت‌آميز براي توليدكنندگان تبلت‌ها و موبايل‌هاي هوشمند مانند Apple، Google Amazon.com، Samsung و Lenovo.
كارشناسان IDC معتقدند كه كاهش پيش‌بيني مربوط به سرمايه‌گذاري جهاني در صنعت IT تا حد زيادي تحت تاثير كاهش صادرات جهاني كامپيوترهاي شخصي كه از نيمه دوم سال2012 آغاز شده است، قرار گرفته است. اين تحقيقات نشان مي‌دهند كه سرمايه‌گذاري جهاني در صنعت كامپيوترهاي شخصي در سال جاري ميلادي هم تا 3 درصد كاهش پيدا كند تا اين سومين سال متوالي كاهش سرمايه‌گذاري در اين صنعت باشد.
رشد بازارهاي جهاني تبلت‌ها و موبايل‌هاي هوشمند مي‌تواند مهم‌ترين نقطه قوت براي بازار جهاني IT و جلب سرمايه‌گذاري براي آن باشد. بر اساس گزارش IDC، صرف‌نظر از تبلت‌ها و گوشي‌هاي موبايل سرمايه‌گذاري جهاني IT در سال 2012 تنها 8/2درصد رشد داشته است و پيش‌بيني مي‌شود چنين روند رشدي براي سال 2013 هم تنها 6/2 درصد باشد. بر اساس گزارش‌هاي اين موسسه تحقيقاتي، ميزان سرمايه‌گذاري جهاني در صنعت موبايل‌هاي هوشمند در سال 2013 تا 17 درصد افزايش خواهد يافت؛ در حالي كه اين رقم براي صنعت تبلت‌ها با رشد 32 درصدي همراه خواهد بود. به طور كلي متوسط نرخ رشد تركيبي براي كامپيوترهاي شخصي و تبلت‌ها بين 4 تا 5 درصد ثابت خواهد ماند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.