• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

آشنایی با انواع هکر ها

یکی از بخش‌های مهم و اصلی در ارتکاب جرایم سایبری مربوط به بخش سرقت اطلاعات «هک و نفوذ» است. به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ایران هشدار، هکرها با استفاده از ابزارهای متفاوت که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد به اطلاعات شخصی و محرمانه افراد دست می‌یابند. اطلاعاتی که مربوط به حریم خصوصی و شخصی افراد می‌باشد و مسلماً به هیچ وجه راضی به افشا و دسترسی به آن توسط افراد غریبه نیستند.

این اطلاعات می‌تواند شامل: رمزهای عبور، عکس‌های خانوادگی، اطلاعات بانکی، مشخصات و اطلاعات فردی و بسیاری موارد دیگر باشد؛ اما مسئله اصلی فقط دست یابی به اطلاعات شخصی نیست، بحث اصلی و مهم سو استفاده‌هایی است که سارقان هویت «هکرها» با استفاده از آن می‌توانند، انجام دهند. سرقت هویت استفاده از هویت شخص دیگر «اطلاعات حساس یا شخصی» برای سواستفاده مالی و یا سایر اهداف مخرب است.

روش‌هایی که در این بخش ذکر خواهیم کرد از جمله روش‌هایی است که سارقان هویت «هکرها» از آن‌ها استفاده می‌کنند. هکرها به کمک این اطلاعات می‌توانند، ضررهای مادی و معنوی بسیار زیادی را به افراد جامعه وارد کنند و آن‌ها را در معرض خطرهای بی شماری قرار دهند. با توجه به پیشرفت‌هایی که در دنیای کامپیوتر و اینترنت صورت گرفته است زندگی روزمره ما نیز دست خوش تغییرات فراوانی گردیده است که در بسیاری از موارد این تغییرات مثبت بوده است؛ اما در مواردی هم شاهد اثرات منفی تکنولوژی جدید بر روی روند زندگی خود بوده‌ایم.

افراد کلاهبردار و شیاد هم در کنار سایر افراد، از کامپیوتر و اینترنت بهره‌های سودجویانه زیادی می‌برند و در رسیدن به اهداف شوم خود از آن استفاده می‌کنند. به طور کلی هک و نفوذ را هکرها انجام می‌دهند. هکر(Hacker) به معنای نفوذ گر است و به شخصی که هدف اصلی او نشان دادن قدرت خود به کامپیوتر و سایر ماشین‌هاست گفته می‌شود. وارد شدن به سیستم و شکست محاسبات و کنجکاوی در اطلاعات محرمانه از جمله خصوصیات هکرها است.

امروزه هکرها را به چند گروه کلی تقسیم می‌کنند که در ذیل در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد:

  1. گروه نفوذ گران کلاه سفید (White hat hacker Group): این گروه از هکرها در واقع همان دانشجویان و اساتید و دانش آموزان هستند که تنها هدفشان نشان دادن ضعف سیستم‌های امنیتی شبکه کامپیوتر است. این گروه را با عنوان هکرهای خوب نیز می‌شناسند این گروه از هکرها نه تنها مضر نیستند؛ بلکه در تحکیم دیواره حفاظتی شبکه‌ها نقش اصلی و اساسی دارند.
  2. گروه نفوذ گران کلاه صورتی (Pink hat hacker group): نام دیگر این گروه Booter است، بوترها افرادی هستند که دارای هیچ گونه توانایی خاصی نیستند و تنها قادر به ایجاد اخلال در سیستم‌ها می‌باشند، کلاه صورتی‌ها اغلب جوانان بی کار و جسوری هستند از نرم افزارهای دیگران استفاده می‌کنند و خود هیچ سوادی در رابطه با برنامه نویسی ندارند.
  3. گروه نفوذ گران کلاه خاکستری (Gray hat hacker hroup): این گروه را با نام واکر (Whacker) می‌شناسند. هدف اصلی این گروه استفاده از اطلاعات سایر کامپیوترها به مقاصد مختلف است، آن‌ها صدمه‌ای را به کامپیوتر وارد نمی‌کنند. این گروه کدهای ورود به سیستم‌های امنیتی را پیدا و به داخل آن نفوذ خواهند کرد؛ اما سرقت و خرابکاری جز کارهای کلاه خاکستری‌ها «واکرها» نیست. بلکه اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند مانند همان کاری که بنیان گذار سایت و یکی لیکس انجام می‌داد و اطلاعات مهم و حساسی را که بعضی از آن‌ها را از این طریق به دست آورده بود به صورت رایگان روی سایت خود قرار می‌داد، البته این مورد نقص قانون جرایم علیه محرمانگی داده‌هاست و مصداق قانونی دارد.
  4. گروه نفوذ گران کلاه سیاه (Black hat hacker group): نام اصلی این گروه کراکر است. کراکرها خرابکارترین نوع هکرها هستند. این گروه به طور کاملاً پنهانی دست به عملیات خراب کارانه می‌زنند. کلاه سیاه‌ها اولین چیزی که به فکرشان خواهد رسید نفوذ به سیستم قربانی است آن‌ها با نفوذ به سیستم قربانی قصد دارند تا به اطلاعات شخصی و هویتی افراد دست یابند، آن‌ها برای این منظور از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.