• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

اینتل، جانی تازه به بازار راکد کامپیوتر و تبلت می بخشد

از آنجایی که تبلت ها و تلفن های هوشمند در بازار کنونی جایگزین کامپیوترهای شخصی برای کارهای روزمره می شوند، شرکت اینتل تلاش می کند ارتباط خود را با این بازارِ در حال تغییر حفظ کند.

اینتل در برهه ای حساس قرار دارد. این شرکت سهم عمده ای از بازار کامپیوترهای شخصی را در دست دارد و این در حالی است که سهم اش از بازار روبه رشد تبلت و تلفن های هوشمند، درصدی ناچیز است. اینتل ultrabooks جدید را عرضه خواهد کرد و نوعی دیگر از تعامل را در طراحی های آینده عرضه خواهد داشت-لمس کردن، صدا و اشاره- و هم چنین در مورد استراتژی هایش در رابطه با  تبلت خواهد گفت. این شرکت می خواهد رقابت با ARM را بالا ببرد. هم چنین بازار کنونی تبلت را در دست دارد و برای بازار کامپیوترهای شخصی نیز برنامه هایی بلند پروازانه در سر دارد.

وضعیت تجارت اینتل به دلیل رکودهای اخیر در فروش کامپیوترهای شخصی، صدمه دیده است. بخشی از این رکود به دلیل فروش رو به رشد تبلت ها و تلفن های هوشمند بوده است. شرکت اینتل روز جمعه در حالی که پیش بینی کاهش در آمد سه ماه چهارم سال را می کرد گفت فروش ما به دلیل اقتصاد کند دنیا کاهش یافته است.

ویجی پاکش، یکی از تحلیلگران Sterne Agee می گوید: فروش ضعیف ultrabook و کامپیوترهای شخصی و هم چنین داشتن رویکردی محتاطانه از جانب سازندگان کامپیوترهای شخصی که به چیپ ست های اینتل متکی هستند، موجب ضرر و زیان این سازنده چیپ ست شده است.

علی رغم فروش ضعیف، اینتل نیرو و منابع مالی بیشتری به ultrabooks اختصاص داده است.ultrabooks  دسته جدیدی از لپ تاپ های نازک هستند که طرح های انعطاف پذیری از جمله صفحه های لمسی دارند که می توان آن را جدا کرد و به صورت جدا به عنوان تبلت استفاده کرد. اینتل با پیدا کردن حد وسط میان لپ تاپ و تبلت، می خواهد با تهدید ARM مواجه شود و در همین حال جانی دوباره به بازار کامپیوترهای شخصی بدهد.

سخنرانی افتتاحیه IDF معمولاً توسط مدیرعامل اجرایی اینتل، پال اوتلینی، ایراد می شد، اما امسال با توجه به این تغییر و تحولات در راه، صحنه به دادی پرلماتر، قائم مقام اجرایی و مدیر عامل گروه معماری اینتل واگذار شده است. علاوه بر ultrabook ها، پرلماتر در مورد جزئیات پردازنده های هسته ای ultrabook نسل آینده با نام Haswell توضیح خواهد داد. این پردازنده های هسته ای در زمینه نیرو کارامد تر هستند و به افزایش کارایی و عمر باتری موج جدید ultrabook که قرار است سال آینده وارد بازار شوند کمک می کنند.

اینتل در حال کاهش نیروی  چیپ ست های Haswell تا مرز 10 وات است که برای محصول فعلی به نام Ivy Bridge  که 17 وات مصرف دارد پیشرفت قابل ملاحظه ای است. اما در حال حاضر 40 Ivy Bridge ultrabooks در خط تولید موجود است که به صورت لمسی کار می کنند و مدل هایی از کارخانه هایی مانند    Asus, Dell, Lenovo, Panasonic و Toshiba به نمایش در خواهند آمد. دین مک کارن، تحلیلگر ارشد Mercury Research می گوید: اینتل در زمینه کامپیوترهای شخصی جایگاه خود را دارد اما اکنون به سوی بازار تلفن های هوشمند و تبلت خیز برداشته است.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.