• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

توافق ژنو راه های جدیدی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان کشورباز می کند

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری در مورد توافق ژنوگفت: اعمال تحریم ها مشکلات جدی بسیاری را در کشور ایجاد کرده بود و با این توافق دیپلماسی فناوری تقویت شده و راه های جدیدی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در بازارهای بین المللی گشوده می شود. دکتر ˈسورنا ستاریˈ روز یکشنبه در دیداری صمیمی با پروفسور ˈفضل الله رضاˈ، دانشمند برجسته ایرانی ساکن کانادا در محل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: مهمترین رویکرد معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری تجاری سازی دستاوردهای علمی به دست آمده در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری با بیان اینکهˈ بسیاری از تحقیقات در مسیر تجاری سازی در دره مرگ وارد می شوندو قابل تجاری سازی نیستندˈ گفت: از این رو وظیفه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزایش تعداد فناوری های تجاری سازی شده است. ستاری اظهار داشت: تجاری سازی این فناوری ها معمولا از طریق شرکت های دانش بنیان و با بودجه وزارت خانه های مختلف در قالب طرح های کلان صورت می گیرد.
معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری همچنین با تاکید بر صادرات محصولات دانش بنیان در سایه شکل گیری دیپلماسی فناوری در کشور اظهار داشت: صادرات این محصولات اکنون در وضعیت خوبی قرار ندارد. در حوزه اشتغال نیز بر اساس آمارغیر رسمی در کشور حدود 6 میلیون بیکار وجود دارد و برای ایجاد هر شغل نیاز به 160 میلیون تومان بودجه نیاز است.وی شرکت های دانش بنیان را یکی از راههای اشتغال زایی در کشور دانست وخاطر نشان کرد: با توسعه این گونه شرکت ها علاوه بر آنکه با هزینه های کمتری اشتغال ایجاد می شود، می توان فارغ التحصیلان دانشگاهی را به صورت گسترده جذب این شرکت ها کرد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم دکتر ˈحسین سالار آملیˈ، معاون امور بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره عملکرد این معاونت اظهار داشت: هدف از تشکیل این معاونت این است که از مجموعه کارهای دانشگاهی بهره وری بیشتری صورت گیرد و فناوری های تولید شده در دانشگاه ها از طریق هدایت این معاونت به ثروت تبدیل شود.وی با اشاره به شکل گیری نظام ملی نوآوری در کشور گفت: بازیگران این نظام تنها وزارت خانه های مرتبط با حوزه های تولید علم نیستند، بلکه برای تمامی بخش های کشور نقش های ویژه ای تعریف شده است.
وی از حضور چند چهره علمی خارج از کشور تا سه ماه آینده در ایران خبر داد و گفت: دیپلماسی علم و فناوری امر بسیار مهمی است که ایرانیان خارج از کشور می توانند در توسعه آن به ما کمک کنند.معاون امور بین المللی معاونت علم و فناوری رییس جمهوری همچنین از شناسایی و حمایت بیش از 11 هزار استعداد برتر توسط بنیاد ملی نخبگان خبر داد و افزود: سالانه حدود 800 نفرعضو بنیاد ملی نخبگان می شوند که عمدتا از برگزیدگان علمی کشور هستند.
پروفسور رضا دانشمند 100 کشورمان نیز دراین دیدار بهترین زمینه سرمایه گذاری علمی در ایران را حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت : حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار وسیع است و با کمترین سرمایه گذاری در این حوزه می توان بیشترین سود را نصیب کشور کرد. این دانشمند ایرانی که دارای شهرت جهانی است در آستانه صدمین سال زادروز خود یکشنبه هفته گذشته از کانادا به ایران سفر کرده و قرار است به مدت یک ماه مهمان دانشگاه تهران باشد.
پروفسور رضاˈ تاکید کرد که پرورش دانشمندان ایرانی که آزاده و مجهز به دانش باشند برای حفظ استقلال ایران بسیار مهم است . این استقلال با داشتن اطلاعات هرچه بیشتر در مرزهای دانش و مجهز شدن جوانان به فرهنگ ایرانی و اسلامی حفظ می شود. وی یادآور شد :کشورهای صنعتی بعد از گذراندن یک دوره 100 تا 200 ساله و گذر از عصر صنعتی تمامی توان خود را روی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گذاشته اند از این رو ایران اسلامی نیز باید سرمایه گذاری در این عرصه را برای پیشرفت هرچه بیشتر در نظر داشته باشد.
چهره ماندگار رشته مهندسی برق در سال 81 خاطرنشان کرد: در حال حاضر بودجه 90 درصد تحقیقات انجام شده در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا از سوی وزارت دفاع این کشور تامین می شود که مشخص است که این وزارتخانه با اهداف انسان دوستانه به تامین چنین بودجه هایی اقدام نمی کند. وی بر لزوم آشنا شدن جوانان با فرهنگ و تمدن ایران تاکید کرد و گفت: ادبیات تنها برای تفنن نیست بلکه بخشی از ماهیت ملی ایرانیان در کتاب های تاریخی و ادبی ایرانیان یافت می شود و بهتر است جوانان در کنار دانش و دانایی به مباحث ادبی نیز بها دهند.
این دانشمند برجسته جهانی تاکید کرد: ما ایرانیان در هر کجای جهان که باشیم پشتیبان و علاقه مند به پیشرفت کشور هستیم؛ ایرانیان خارج از کشور در برخی موارد به دلیل پیشرفت ها و داشتن وضع مالی بهتر حال و هوای معنوی کشور را فراموش می کنند که این موارد به دلیل بی توجهی به فرهنگ ایرانی است. پروفسور رضا همچنین به جوانانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی را دارند ، پیشنهاد کرد که خود را در برابر تبلیغات غربˈرویین تنˈ کنند زیرا رسانه های غربی دارای قدرت نفوذ بسیار بالایی هستند و تبلیغات آنها مانند یک مغناطیس قوی برای جذب جوانان عمل می کند ولی باید جوانان ایرانی آگاه باشند که همه این تبلیغات درست نیست. وی تاکید کرد که جوانان ایرانی باید هویت ملی خود را در نظر داشته باشند و در این راه حفظ زبان فارسی، اشعار و ادبیات این زبان کهن بسیار مهم است .
پروفسور فضل الله رضا یکی از معتبرترین دانشمندان ایرانی است که دارای دکترای الکترونیک از دانشگاه پلی تکنیک نیویورک (1950) است . وی تاکنون در بهترین دانشگاه های جهان همچون ام آی تی، سوربن، پلی تکنیک زوریخ، سیراکیوز، کلرادو و مک گیل تدریس داشته و همچنین تحقیقات مهمی در زمینه نظریه اطلاعات (Information Theory)، نظریه سیستم ها و شبکه های مخابراتی انجام داده است .
وی پژوهش های گسترده ای هم در زمینه فرهنگ، شعر و ادب فارسی دارد که در کتاب های ˈنگاهی به شاهنامهˈ، ˈمهجوری و مشتاقیˈ، ˈبرگ بی برگیˈ و تازه ترین اثرش ˈنقدها را بود آیا که عیاری گیرندˈ منتشر شده است.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.