• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

دارایی های فکری اوراق بهادار می شوند

رئیس فرابورس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه فرابورس نهاد ناظر بر بازار بورس است، گفت: با تصویب شورای بورس، دارایی های فکری به عنوان اوراق بهادار در بازار بورس قابل معامله هستند. به گزارش خبرنگار مهر، امیر هامونی در مراسم افتتاح ششمین جشنواره شکوفایی و نوآوری توسعه کشورها را در گرو توسعه صنعت و ثروت‌آفرینی دانست و اظهار داشت: عامل اصلی پیشرفت کشورهای بزرگ در بخش تحقیق و توسعه است و این کشورها همچنین توانسته اند دستاوردهای تحقیقاتی خود را به ثروت تبدیل کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تجاری‌سازی ایده های فناورانه اظهار داشت: در نحوه تجاری‌سازی ایده های فناورانه مساله پول، سرمایه و همچنین بازار سرمایه بسیار اهمیت دارد که در این زمینه حضور شرکت های هایتک نیز بسیار حائز اهمیت است. هامونی فرابورس را نهاد ناظر در بازار سرمایه توصیف کرد و ادامه داد: فرابورس قادر به ارائه خدمات تخصصی بهینه برای صنایع پیشرفته است.

رئیس فرابورس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 33 صنعت در بخش فرابورس حضور دارند، گفت: در کنار این بخش شرکت های دانش بنیان نیز می توانند حضور یابند تا خدمات فناورانه به این صنایع ارائه دهند. ایده های شرکت‌های دانش بنیان می تواند گامی در جهت رفع مشکلات صنایع پیشرفته باشد. وی ایجاد فرابورس را موجب اتصال صاحبان ایده با صاحبان صنعت ذکر و خاطر نشان کرد: در حال حاضر صنایع خودروسازی و نساجی با مسائل فنی مختلفی روبرو هستند که شرکت های دانش بنیان قادر به ارائه راه حل هایی برای ارتقاء این صنایع هستند.

هامونی همچنین به روش های حضور شرکت های دانش بنیان در بخش فرابورس اشاره کرد و یادآور شد: شرکت های دانش بنیان می توانند در قالب عرضه دارایی های فکری و عرضه مستقیم دارایی ها در فرابورس حاضر شوند که در این راستا دستورالعمل عرضه مستقیم دارایی ها به صورت بی‌واسطه و به عنوان اوراق بهادار از سوی سازمان بورس و شورای بورس به تصویب رسیده است.

رئیس فرابورس سازمان بورس اوراق بهادار در این باره توضیح داد: با این مصوبه دارایی های فکری شرکت های دانش بنیان به عنوان اوراق بهادار قابل معامله است. وی همچنین به کمبودهای موجود در کشور در زمینه ارائه خدمات به تجاری‌سازی اختراعات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کارگزاران در حوزه های بازار سرمایه برای قیمت‌گذاری اختراعات وجود ندارد که معاونت علمی با تعیین و احراز هویت دانش بنیان بودن شرکت ها گام هایی در این زمینه برداشته است.

هامونی نبود وکلای ثبت پتنت را از دیگر مشکلات در این زمینه نام برد و ادامه داد: در سایر کشورها وکلای ثبت پتنت وجود دارد، ولی در ایران این افراد کمتر به چشم می خورد که با راه‌اندازی فرابورس امیدواریم گام هایی در این زمینه بردارند. رئیس فرابورس سازمان بورس اوراق بهادار همچنین به برخی از آفت های شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و توضیح داد: مخترعانی که تنها به عرضه ایده می پردازند، بعید است که بتوانند به عنوان کارآفرین موفق در بازار حاضر شوند که این دسته از مخترعان می توانند با بکارگیری تیم های اقتصادی و تدوین طرح کسب و کار در بازارهای کشور ظاهر شوند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.