• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

رشد درآمد بازار نمایشگرهای موبایل

رایورز – در حالی که بازار موبایل هر روز رونق بیشتری مي‌يابد و تولید و عرضه در این بازار به دنبال حجم بالای تقاضا افزایش پیدا می‌کند، بازار قطعات اولیه و محصولات جانبی وابسته به موبایل هم رشد می‌کند.

حالا گویا محصولات پرطرفدار این بازار؛ یعنی آی‌فون شرکت اپل و گوشی‌های گلکسی شرکت سامسونگ تاثیر قابل توجهی بر رشد و رونق بازار نمایشگرهای موبایل گذاشته‌اند. این موضوعی است که در آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی DisplaySearch به آن اشاره شده است.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود گوشی‌های آی‌فون و گلکسی باعث افزایش 55 درصدی بازار جهانی نمایشگرهای موبایل تا پایان سال 2013 بشوند. البته در این میان افزایش تقاضا و به دنبال آن تولید نمایشگرهای لمسی بزرگ‌تر با وضوح تصویر بالاتر هم تاثیر زیادی در رونق این بازار دارند.

به این ترتیب کارشناسان DisplaySearch انتظار دارند درآمد کل بازار جهانی نمایشگرهای موبایل تا پایان سال میلادی جاری به 3/33 میلیارد دلار برسد که این رقم در مقایسه با درآمد این بازار در سال 2012 رشد 55 درصدی خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند که افزایش متوسط نرخ فروش موبایل‌های هوشمند تاثیر خوبی بر افزایش درآمد این بازار داشته است. همین روند باعث شده است که میزان صادرات جهانی نمایشگرهای موبایل در پایان سال 2013 رشد 15 درصدی را تجربه کرده و به 9/1 میلیارد دستگاه برسد.

اما قسمت اعظمی از این سود به دلیل بزرگ‌‌تر شدن صفحه نمایش‌ها است که با مقایسه موبایل‌های پر فروش این روزها و سال‌های گذشته می‌توان این افزایش اندازه را بهتر درک کرد.

«هیروشی هایاسه»، معاون بخش صفحات کوچک تا متوسط در شرکت DisplaySearch، به دو پرچمدار اپل و سامسونگ یعنی گلکسی اس ۴ و آی‌فون ۵ اشاره می‌کند که در این افزایش درآمد تاثیر زیادی داشته‌‌اند.

گلکسی اس ۴ از یک صفحه نمایش ۵ اینچی AMOLED با وضوح تصویر ۱۰۸۰× ۱۹۲۰ و تکنولوژی in-cell touch بهره می‌برد، اما در گلکسی اس ۳ صفحه‌ نمایش 8/4 اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل به کار برده شده است.

همینطور در آی‌فون 4S صفحه نمایش 5/3 اینچی با وضوح ۶۴۰×۹۶۰ به‌کار برده شده است، اما در آی‌فون ۵ نمایشگر ۴ اینچی با وضوح ۶۴۰×۱۱۶۴ تعبیه شده است. بر اساس این گزارش میانگین قیمت یک نمایشگر AMOLED از 36/48 دلار در سال ۲۰۱۲ به 37/49 دلار در سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است.

میانگین قیمت یک نمایشگر LTPS TFT LCD هم از 74/26 دلار در سال ۲۰۱۲ به 57/34 دلار در سال جاری افزایش یافته است. سهم نمایشگرهای AMOLED از بازار ۳۷ درصد است ضمن اینکه سهم نمایشگرهای LTPS TFT LCD هم 1/36 درصد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین سهم نمایشگرهای ضخیم‌تر a-Si TFT LCD که در بازار چین بیشتر به‌کار برده می‌شود هم طبق گزارش DisplaySearch حدود 5/26 درصد است.

هیروشی هایاسه در زمینه نمایشگرهای کوچک تا متوسط می‌گوید: «دو شرکت برتر تولیدکننده موبایل یعنی سامسونگ با سری گلکسی اس و اپل با سری آی‌فون همچنان به افزایش تولید خود ادامه می‌دهند. رشد فروش پرچمداران این دو شرکت باعث افزایش نیاز به صفحات نمایشگر، به خصوص AMOLED در گلکسی اس ۴ و LTPS TFT LCD در آی‌فون ۵ شده است.»

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.