• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

سیستم حمل و نقل هوشمند با هدف کاهش آلودگی هوا در سراسر کشوراجرا می شود

رایورز – رئیس دانشگاه امیر کبیر از اجرای سیستم حمل و نقل درون و برون شهری هوشمند با هدف کاهش آلودگی هوا در سراسر کشور خبرداد.

ˈعلیرضا رهایی ˈ عصر روز یکشنبه در چهارمین کمیته راهبری طرح کلان ملی مطالعه و طراحی سیستم های حمل و نقل هوشمند درون شهری و برون شهری در دانشگاه امیر کبیر افزود: فاز صفر این طرح تحقیقاتی با هزینه دو میلیارد ریال و با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و کارشناسان دانشگاه های مختلف به پایان رسیده است. 

سیستم هوشمند حمل ونقل شامل به کارگیری ابزارهای کنترلی تصویر برداری، سیستم های کنترل آلودگی هوا، کنترل و نظارت بر حمل و نقل درون و برون شهری، افزایش ایمنی خودرو و ارتقای فرهنگ ترافیک درجهت افزایش ایمنی و بهره وری و کاهش آلودگی هواست.

رهایی اظهارداشت: طرح اولیه مذکور با مطالعه سیستم های حمل و نقل هوشمند 20 کشور از سه قاره جهان ارائه و نتایج آن با توجه به نیازهای کشور بومی سازی شده است.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح ارایه یک معماری جامع حمل و نقل هوشمند برای داخل شهرها و جاده های برون شهری است. رهایی اظهار داشت: رفع گره های کور ترافیکی و استاندارد سازی حمل و نقل با استفاده از سیستم های ارتباطی الکترونیکی و مخابراتی از جمله اهداف این طرح است.

رییس دانشگاه امیرکبیر در توضیح بیشتر نحوه کارکرد این سیستم گفت: رفع اشکالات فنی خودروها، اصلاح سیستم سوخت رسانی و به کارگیری تجربه های سازمان راهداری و راهنمایی و رانندگی برای افزایش بهره وری و سهولت در مسافرت های درون و برون شهری از دیگر اهداف اجرای این طرح است. 
چهارمین کمیته راهبری طرح کلان ملی مطالعه و طراحی سیستم های حمل و نقل هوشمند درون شهری و برون شهری با حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، دفتر ایمنی و کمیسیون ایمنی راه های کشور ، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شورای عالی تحقیقات و فناوری ، شرکت کنترل ترافیک تهران و کارشناسانی از دانشگاه های علم و صنعت، تربیت مدرس و امیر کبیر در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.