• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

نروژ سیستم رای‌گیری الکترونیک را کنار گذاشت

رایورز – “سازمان مدرن‌سازی نروژ” با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که هم‌اکنون زمان خاتمه دادن به این سیستم فرا رسیده است. دولت نروژ به این نتیجه رسید که می‌بایست طرح آزمایشی استفاده از سیستم‌های رای‌گیری مجازی را به اتمام برساند و مانند سال‌های قبل از صندوق‌های اخذ رای و روش‌های سنتی استفاده کند.

به گزارش رایورز، دولت نروژ پس از سال‌ها بررسی و سرمایه‌گذاری‌های فراوان، تمام رای‌گیری‌های انجام شده بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی را به صورت الکترونیکی برگزار کرد و این فرصت را در اختیار شهروندان قرار داد تا از طریق اینترنت رای خود را اعلام کنند.

اما این طرح آزمایشی سرانجام به اتمام رسید و دولت نروژ به صورت رسمی اعلام کرد که نگرانی رای‌دهندگان از امنیت سیستم، مشخص بودن اینکه هر فرد به چه کسی رای داده است و احتمال عکس‌العمل بعدی دولتمردان به رای‌دهندگان موجب شده است تا در نهایت سیستم اخذ رای الکترونیک کنار گذاشته شود.

گفته می‌شود که در این جریان اختلافات سیاسی و ناتوانی این سیستم آزمایشی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده موجب شد تا تصمیم به کنار گذاشتن آن گرفته شود.

 

 

“سازمان مدرن‌سازی نروژ” با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که هم‌اکنون زمان خاتمه دادن به این سیستم فرا رسیده است و مذاکرات انجام شده در پارلمان و میان دولتمردان برای به‌روزرسانی سیستم اخذ رای به نتیجه نرسیده است.

لازم به ذکر است که این سیستم در سال ۲۰۱۳ بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و در جریان برگزاری انتخابات، منتقدان توانستند اختلالاتی را در سیستم رمزنگاری پیدا کنند و در نهایت مهندسان نرم‌افزار اعلام کردند که باید ابزارهای امنیتی قوی‌تری را برای آن به کار بندند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.