• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

ورود گرایش فناوری اطلاعات به رشته های فنی و مهندسی دانشگاه امیرکبیر

رایورز – علیرضا رهایی روز چهارشنبه در همایش «پکس ویژه مدیران بیمارستانی» اظهار داشت: اولین دوره های کارشناسی ارشد و دکتری فناوری اطلاعات را در دانشگاه امیرکبیر تدوین و راه اندازی کرده ایم و درصدد هستیم مباحث فناوری اطلاعات را در گرایش های مختلف فنی و مهندسی وارد کنیم.

وی از راه اندازی پژوهشکده مجازی سلامت الکترونیک به عنوان یکی از تجربه های موفق دانشگاه امیرکبیر یاد کرد و گفت: با وجود یک سال از سابقه کار این پژوهشکده، اقدامات بسیار خوبی در آن صورت گرفته و رشته های مهندسی بافت و مهندسی توانبخشی، مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی، مهندسی انفورماتیک یا اطلاعات پزشکی به صورت الکترونیکی در دانشگاه راه اندازی شده است.

رهایی به ساخت دو روبات تخصصی پزشکی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: ساخت روبات جراح در مسیر بومی سازی تجهیزات مورد نیاز کشور در عرصه پزشکی صورت گرفته است.

وی با یادآوری تعبیر سازمان جهانی بهداشت مبنی براینکه سلامت الکترونیک به معنای بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت سلامت جوامع است، تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که در استفاده از فناوری های نوین، از پیروی کورکورانه از الگوهای غربی پرهیز کنیم و با توجه به اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور و سند چشم انداز 1404، تجهیزات فنی مورد نیاز خود را به صورت بومی و متناسب با نیازها و اقتضائات کشور خود طراحی و تهیه کنیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر، آمادگی پژوهشکده سلامت الکترونیک این دانشگاه را برای هرگونه همکاری با جامعه پزشکی در راستای حل نیازهای کشور اعلام کرد.

جشن یک سالگی پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در حاشیه همایش «پکس ویژه مدیران بیمارستانی» با حضور قائم مقام وزارت بهداشت با خاموش کردن شمع و بریدن کیک تولد در محل این دانشگاه برگزار شد.

پکس (PACS)، یک سامانه ذخیره و بازیافت تصاویر الکترونیک است که با راه اندازی آنها در مراکز درمانی و بیمارستانی، نیازی به استفاده از فیلم های رادیولوژی و سیستم تصویرنگاری نخواهد بود.

همایش پکس ویژه مدیران بیمارستانی امروز – چهارشنبه – به همت پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه آغاز شد.

در مراسم گشایش این همایش محمدحسن ناصری قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا رهایی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسن ریاضی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت ، مدیران تعدادی از بیمارستان های کشور و جمعی از فعالان حوزه بهداشت حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این همایش دو روزه با حضور در کارگاه های آموزشی تخصصی با مقوله های مدیریت استراتژیک استقرار پکس، استانداردهای جهانی دایکام، مبانی پکس، اعتبار بخشی در پکس، الزامات سخت افزاری پکس، گردش کار در پکس و برخی از ارزش های افزوده آن، بررسی چالش های بیمارستان فیلم لس در ایران، کاربردهای مدیریتی تصویر برداری دیجیتال و امنیت اطلاعات، اشتباهات رایج در انتخاب پکس و چالش های فراروی توسعه پکس در کشور آشنا خواهند شد. این همایش تا فردا ادامه دارد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.