• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

ویندوز سرور 2012 مرکز داده ها را در بر می گیرد

شاهدان می گویند ویندوز سرور 2012 برای مرکز داده ها مجهز تر است. سرویس خبری IDG- با عرضه ویندوز سرور 2012 در روز چهارشنبه مایکروسافت قدم بزرگی در زمینه سیستم عامل سرورهایش برداشته است. این نسخه اولین نسخه ای است که قابلیت کنترل شدن از راه دور را دارد و برای مراکز داده ها مناسب تر است. 

دن جونز به عنوان تهیه کننده فیلم های آموزشی سری ویندوز 2012 که توسط شرکت آموزشی CBT Nuggets پخش شده است می گوید: مایکروسافت به قول خود عمل کرده و سیستم عاملی ارائه داده است که این قابلیت را دارد که از خط فرمان (the command line) کنترل شود. وی افزود این فناوری ها در جایگاهی قرار دارند که 100 سرور را به سادگی یک سرور مدیریت کنند. اولین ارتقاء عمده  از سال 2009، شامل گروهی از ویژگی های جدید می شود که بیشتر به این منظور طراحی شده اند که برای گسترش مرکز داده هایی در مقیاس بزرگ مناسب باشند.

ساتیا نادلا، رئیس سرور و تجهیزات مایکروسافت، خبرعرضه این سرور مایکروسافت را با عنوان “سیستم عامل ابر “Cloud OS  منتشر کرده است.  اکنون دیگر Hyper-V virtualization می تواند تا 64 پردازشگر مجازی و یک ترابایت حافظه را برای میهمانان پشتیبانی کند که پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به نسخه قدیمی با 4 پردازشگر و 64 گیگابایت حافظه محسوب می شود. پروتکل ارتباط شبکه SMB (بلوک پیام سرور) ارتقاء یافته است تا بتواند عمل انتقال داده ها را با سرعت بیشتری انجام دهد و مدیریت سرور سیستم عامل نیز ارتقاء داده شده تا بتوان همزمان چند سرور را مدیریت کرد. 

اما شاید مهم ترین پیشرفتی که در این سرورها رخ داده چیزی باشد که بین این همه خصوصیت پرزرق و برق و پر سرو صدا چندان به چشم نمی آید. به لطف گنجایش PowerShell که برای اولین با 6 سال پیش معرفی شد، این اولین نسخه از ویندوز سرورهایی خواهد بود  که قابلیت کنترل شدن کامل ازطریق خط فرمان command line را دارند و می توان  آنها را از راه دور کنترل کرد. PowerShell همان توانایی ها را برای ویندوز به وجود می آورد که رقیب اصلی اش یونیکس، از مدتها قبل داشته است، توانایی هایی نظیر جلوبردن و یا pipe کردن خروجی پردازش به ورودی پردازشی دیگر. این سرور چند فوت و فن جدید نیز افزوده است، چیزهایی مانند  توانایی شیء در نرم افزار که از مطالعه بر روی محدودیت های یونیکس به دست آمده است. جونز می گوید این شل از طراحی عالی برخوردار است. مایکروسافت ویندوز سرور 2012 را برای ابر خصوصی private cloud طراحی کرده است. 

برایان پاین مدیر اجرایی سرورهای Dell PowerEdge  می گوید: نقش ما در این معادله تحویل سخت افزارها و سیستم هایی است که قابلیت مجازی سازی دارند. سرور12G طراحی شده بود تا ماشین های مجازی زیادی را که Hyper-V  می تواند میزبانی کند. 

همچنین  دل Dell نرم افزاری طراحی کرده است که از پروتکلODX (Offload Data Transfer) ویندوز سرور های 2012 استفاده می کند و این امکان را فراهم می کند که داده ها بدون اینکه نیازی به CPU باشد بین سرورهای مختلف جابجا شوند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.