• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

پس از سیلی خوردن سامسونگ، گوگل هدف بعدی خواهد بود؟

تصمیم هیئت ژوری مبنی بر پرداخت  1.05بیلیون دلار خسارت به شرکت اپل از سوی سامسونگ به دلیل سرقت آشکار طرح های اپل، تأثیر فراوانی بر کار جامعه اندروید خواهد گذاشت. پس از 21 ساعت مذاکره شفاهی، هیئت نه نفره ژوری با رأی اکثریت، در اغلب موارد (در زمینه تخلف از حق امتیاز انحصاری) جانب اپل را در مقابل سامسونگ گرفت. اپل در ابتدا در خواست 2.75 بیلیون دلار خسارت کرده بود، سامسونگ نیز به طور همزمان اقامه دعوی کرده و درخواست 421 میلیون دلار خسارت نموده بود که البته دست آخر چیزی نصیبش نشد.

 سامسونگ، بزرگترین تخطی کننده عنوان شده است، اما در عین حال می توان گفت این روزها تقریباً تمام تلفن های هوشمند اندرویدی، کاربردی مشابه دارند و هر تولید کننده اصلی تجهیزات اندرویدی می تواند هدف بعدی گروه حقوقی اپل باشد.

 

به عنوان نمونه، بیایید نگاهی بیاندازیم به گوشی HTC1X (تصویر بالا) یا Jellybean. این گوشی ها تصاویر iOS را نمایش می دهند. در این گوشی ها فقط اندازه آیکن ها و نوار منو و صفحه کوچک شده است به طوری که اگر محصول فعلی تلفن های هوشمند اندرویدی صفحه نمایشی بزرگ نداشت تشخیص آنها از گوشی های آیفون از فاصله ای دور غیر ممکن بود. برای این که بهتر متوجه شوید اندروید چگونه به طور فاحشی از iOS کپی برداری کرده است کافی است نگاهی به تلفن های ویندوزی بیاندازید ( تصویر بالا). رابط کاربر آن کاملاً متفاوت است و با چیدمان شطرنجی که در iOS قالب ریزی شده است، به وضوح فرق دارد. اگر در مقام مقایسه بر بیاییم اندروید سرقت بی شرمانه ای از صفحه اصلی iOS است. تنها تفاوتی که می توان مطرح کرد این است که گوگل سعی کرده با تغییر در کشیدن انیمیشن و یا تغییر جهت اسکرول ها، کار را متفاوت جلوه دهد.

در این مورد که مطمئناً یک رویه قضایی است، سامسونگ، HTC  و دیگر تولید کنندگان تجهیزات اصلی مجبور خواهند بود فکری دوباره در مورد واسط های کاربری شان نموده و آنها را تصحیح کنند به طوری که اصطلاحاً اپلی نباشند؛ در غیر این صورت خود را در معرض خطر شکایتی قانونی از جانب اپل قرار می دهند.

 اکنون لازم است گوگل نگاهی سخت و طولانی به واسط های کاربر و یا دیگر واسط های خود بیاندازد و مطمئناً موجب تغییرات زیادی در a.k.a (طعم جدید اندروید “key lime pie”) خواهد گردید. در واقع می توان گفت: اپل شانس اقامه دعوی نسبتاً خوبی بر علیه اندروید داشته و ممکن است در دادگاه، ضربه هایی مشابه به گوگل نیز بزند (اگرچه حرکت چندان تأثیرگذاری نخواهد بود).

گوگل بر موضع خود پافشاری می کند و حاضر نیست تغییر موضع دهد. در حال حاضر گوگل به سراغ وکلا رفته و برای دعوی علیه اپل مبنی بر تخلف از حق امتیاز انحصاری Motorolla Mobility آماده می شود. در این دعوی سازنده سخت افزار که مالکیت آن متعلق به گوگل است ادعا می کند اپل در هفت مورد، از حق امتیاز انحصاری تخلف کرده است، از جمله یادآوری کننده های مکان (Location Reminder)، اعلام ایمیل، و “سیری”.

صرف نظر از خوبی کار موتورولا، بعد از پیروزی امروزش، اپل با فشار جدی زیادی در دادگاه مواجه خواهد شد. آیا گوگل دلیلی برای نگرانی دارد؟ آیا سیستم اندروید اساساً کپی از iOS نیست؟  

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.