• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

چگونه می توانیم از امن بودن یک وب سایت اطمینان حاصل کنیم؟

هرگاه یک وب سایت از شما اطلاعات حساسی را درخواست کرد، لازم است که آن را از جهت امن بودن مورد بررسی قرار دهید. توانایی تشخیص امن بودن یک وب سایت جهت جلوگیری از سواستفاده و کلاهبرداری، بسیار حائز اهمیت می باشد.

زمانی که شما از یک وب سایت بازدید می کنید، اطلاعاتی از سوی کامپیوتر شما به وب سایت ارسال می گردد و همچنین بالعکس اطلاعاتی از سوی وب سایت برای کامپیوتر شما فرستاده می شود. این تبادل اطلاعات به صورت یک فایل دارای متن صورت می پذیرد و بدین معناست که شما قادر به خواندن آن می باشید.

نکته ی دیگری که شما لازم است در اینجا بدانید این است که هر قسمت از اطلاعات ارسالی شما از کامپیوتر ها و سرورهای زیادی عبور می کند تا به مقصد برسد.

در صورتی که شما تمایل دارید بدانید اطلاعات ارسالی شما از چه دستگاه هایی برای رسیدن به مقصد عبورمی کند، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:
۱٫به منو استارت بروید.
۲٫در قسمت Run یا جستجو کلمه CMD را تایپ نمایید.
۳٫در پنجره CMD جمله روبرو را تایپ نمایید.Tracertwww.yahoomail.ir
4.دکمه enter را فشار دهید.

اطلاعاتی که در سایت یاهو میل نظیر کلمه کاربری و رمز عبور وارد می کنید از ۱۹ سرور یا گره عبور می کند تا به مقصد نهایی برسد. این اطلاعات در تمامی قسمت های زیر می تواند ذخیره گردد و قابل دسترس باشد. در بعضی موارد شما تا ۳۰ گره را مشاهده خواهید نمود.

شاید شما با فهمیدن این موضوع کمی در وارد کردن رمز دوم عابر بانک خود در سایت ها محتاط تر شده اید. راه حل برطرف کردن این ترس کد گذاری و به رمز درآوردن اطلاعات انتقالی می باشد. لایه درگاه امن یا همان SSL برای این موضوع طراحی و تعبیه گردیده است.

SSL از یک سیستم پیچیده تغییر کلمات و رمزگذاری بین مرورگر اینترنتی شما و سرور استفاده می نماید. و زمانی که یک سایت از یک SSLفعال استفاده می نماید می توانیم بگوییم که آن سایت امن می باشد.
هر سایتی که از شما اطلاعات حساس و مهمی نظیر رمز عابر بانک را دریافت می نماید باید از SSL استفاده نماید!!

به طور کلی دو شاخص برای امن بودن یک وب سایت وجود دارد:

۱٫ در ابتدا آدرس وب سایت را بررسی نمایید.
به طور معمول زمانی که شما صفحه یک سایت را در مرورگر خود باز می کنید، آدرس آن وب سایت با “HTTP” آغاز می گردد و این بدان معناست که سایتی که شما وارد آن شده اید یک سایت امن نمی‌باشد. زمانی می توان از امن بودن یک وب سایت مطمئن شد که آدرس آن سایت با کلمه HTTPS آغاز گردد.

۲٫ بررسی نشان “قفل” بر روی سایت
به عنوان مثال شما هنگامی که وارد سایت های www.gmail.com یا www.yahoomail.com می شوید در قسمت آدرس مشاهده می کنید که بعد از “HTTP” حرف “S” قرار دارد و این بدان معناست که تمامی اطلاعاتی که شما وارد می کنید به صورت رمز و کدگذاری شده برای شخص مقابل ارسال می گردد.

همچنین شما می توانید به صورت دستی حرف”S” را بعد از کلمه HTTP وارد نمایید و درصورت برخورداری این سایت از این پروتکل، وب سایت برای شما بصورت امن بارگذاری مجدد می گردد. در صورتی که آدرس وب سایت به صورت HTTPS بازگشایی گردید به عنوان مثال در مرورگرهای شرکت مایکروسافت شما علامت کوچکی به شکل یک قفل در قسمت انتهایی آدرس بار همانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

در مرورگرهایی نظیر فایر فاکس نشان امنیت سایت در قسمت نمایش داده شده در زیر قرار دارد.با کلیک بر روی قسمت نشان داده شده در بالا کادر زیر نمایش داده می شود:در صورت کلیک روی دکمه more information کادر زیر به نمایش درمی آید.با کلیک بر روی قسمت view certificate کادر زیر که نشان دهنده‌ گواهی اعتبار سایت می باشد، به نمایش درمی آید.

شاخص های دیگری که نشان دهنده امن بودن یک وب سایت می باشند. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده گواهی SSL نظیر Verisign,Geotrust,,SSL.com نمادهای اعتمادی رابرای دارندگان سایت فراهم می آورند برخی از خصوصیات این نمادها عبارتند از:

• به خوبی در معرض دید قرار دارند: صاحبان فروشگاه های آنلاین تمایل دارند که این نشان را به خوبی در معرض دید بازدیدکنندگان سایت قرار دهند. آنها با این عمل می‌خواهند احساس اعتماد و اطمینان را در بین مشتریان خود ایجاد نمایند.

• به سختی قابل تکثیر می باشند: این نشان ها بگونه ای طراحی می گردند که به سختی توسط کلاهبرداران و مجرمین اینترنتی قابل تکثیر باشد. این نمادها همچنین در تاریخ مشخصی که ذکر گردیده است منقضی می گردد.

• اتصال تائید کننده: با کلیک بر روی تمامی این نشان ها صفحه جدیدی به آدرس سایت صادر کننده گواهی باز می گردد که حاوی اطلاعاتی در مورد سایت مورد نظر می باشد.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.