• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

IBM و اوراکل چیپ ست های رقابتی برای سرورهای “big iron” عرضه می کنند

این هفته IBM و اوراکل جزئیات بیشتری در مورد چیپ ست های RISC که برای مشتریان سرورها در حال ساخت است را فاش می کنند. IBM چیپ ست Power 7+ و اوراکل  نیز چیپ ست T5  را عرضه خواهد کرد.  

طبق گفته IDC، بازار سرور Unix هم چنان در حال کوچک شدن است، زیرا سیستم های مبتنی بر x86 توانایی های بیشتری به دست می آورند در حالی که رده Unix هم چنان در آمد سه ماهه آخر سالش به 2.3 بیلیون دلار آمریکا می رسد، یعنی چیزی حدود یک پنجم بازار سرور دنیا و اگر پولی برای به دست آوردن وجود داشته باشد، فروشندگان هم چنان به همین روند سرمایه گذاری ادامه خواهند داد. چیپ ست 8 هسته ای Power 7+ متعلق به IBM که قرار بود قبل از پایان سال به بازار بیاید، در حال حاضر در پروسه 32 نانومتری در حال تولید است، چیپ ست Power7 45 نانومتر بود. 

فرآیندی پیشرفته تر منجر به تولید ترانزیستورهایی کوچکتر می شود؛ این یعنی IBM توانسته ویژگی های جدیدی متعددی را بر روی این چیپ ست پیاده کند و این در حالی است که اندازه آن را تقریباً به اندازه قبلی است. IBM از مقداری از این فضای اضافی برای  بیشتر کردن حافظه کش سطح سه به 80 مگابایت استفاده کرده است، این حافظه در Power 7 32 بود. 

اسکات تیلور در یک ارائه در Hot Chips گفت: این افزایش حافظه منجر به بهبود عملکرد شرکت های بزرگی می شود که حجم کاری شان زیاد است. وی هم چنین افزود: IBM از نوعی حافظه الحاقی DRAM استفاده می کند که در مقایسه با SRAM از ترانزیستورهای کمتری در هر بیت استفاده می کند. Power7+ در مجموع 2.1 بیلیون ترانزیستور دارد و اگر IBM از SRAM استفاده می کرد تعداد آنها به 5.4 بیلیون می رسید. در این صورت eDRAM فرآیند تولید پیشرفته تری را در اختیار IBM قرار می دهد که موجب می گردد امکان قرار دادن کارکردهای بیشتری بر روی این چیپ ست فراهم شود که در غیر این صورت نیاز به فرآیندی جدید دارد. این کارکردهای اضافه شامل یونیت های شتاب دهنده برای تسریع رمزگذاری داده ها و دیگر اقدامات امنیتی است.

این چیپ ست می تواند اعداد تصادفی واقعی را ایجاد کند. اعداد تصادفی برای امنیت عملیات لازم هستند و IBM می گوید این ایجاد کننده جدید اعداد می تواند مانع هر هکری که سعی می کند عدد بعدی را پیش بینی کند، بشود. در حالی که IBM و اوراکل هر دو چیپ ست هایشان را برای سرورهای خودشان بهبود می دهند، اوراکل با بیان واضح تری توضیح می دهد که این بهبود برای پردازشگرهای نرم افزاری اش نیز مفید است. اوراکل می گوید اگر مشتریان تمایل داشته باشند که از سیستم اوراکل به طور کامل استفاده کنند و برنامه ها و پایگاه داده های اوراکل را بر روی سخت افزار آن اجرا کنند، بهترین عملکرد ممکن را خواهند داشت.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.