• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

حمایت مدیرعامل شرکت رایورز و رییس اسبق سازمان نصر کشور از ائتلاف انتخاباتی تبسم

رایورز – شرط تغییرات بنیادی در حوزه IT، وجود تشکیلات منسجم صنفی است. مدیرعامل شرکت رایورز و رییس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: با توجه به تغییر نگرش دولت به حوزه فاوا و فرصت های پیش رو، راه ایجاد تغییرات بنیادین در این حوزه، ایجاد تشکیلات منسجم صنفی در دور بعدی هیات مدیره سازمان نصر است.

پرویز رحمتی گفت: به واسطه روی کار آمدن دولت یازدهم، هیات مدیره آینده سازمان نظام صنفی رایانه ای، تحت تاثیر شرایط تازه و فرصت های بیشتری قرار دارد. فرض ما بر این است که یک سری تعهدات برنامه ای در برنامه چهارم و پنجم توسعه بوده که انجام نشده و اگر همین فعالیت های عقب افتاده در دستور کار قرار داشته باشد، شاهد فرصت های کاری گسترده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهیم بود.

وی ادامه داد: دست اندرکاران حوزه دولتی، حداقل در بیان، علاقه مند به پیشبرد کارها با مشارکت بخش خصوصی هستند. موضوعی که امیدواریم در سال دوم فعالیت دولت یازدهم محقق شده و این موضوع در زمینه های مشخصی مانند دولت الکترونیکی، پنجره واحد فرامرزی، پنجره تجاری ملی و دیگر طرح های ملی دیگر اتفاق بیفتد.

رییس اسبق سازمان نظام صنفی رایانهای کشور گفت: البته تجربه نشان داده است که نگاه مثبت بخش دولتی و وجود فرصتهای جدید در این حوزه، شرط لازم است و صرف وجود این نگرش، سبب توسعه فناوری اطلاعات نخواهد شد.  به عقیده من، شرط کافی و تعیین کننده برای ایجاد تغییرات بنیادی در حوزه فاوا، وجود تشکیلات منسجم صنفی با اهداف و رویکردی واحد است.

مدیرعامل شرکت رایورز گفت: تفرق ناخواسته ای که در حاشیه انتخابات دوره نخست سازمان نصر شکل گرفت سبب شد کاندیداهایی که موفق به ورود هیات مدیره نشدند هر کدام انجمن و گروه جدیدی راه اندازی کنند و در کنار آن بها دادن برخی نهادهای دولتی و حتی پارلمان بخش خصوصی به این گروه ها، باعث گردید بخشی از توان صنف به تحلیل رفته و در سه دوره گذشته فعالیت سازمان نظام صنفی، نتایج مورد انتظار ظاهر نشود.

رحمتی با بیان این که تفاوت های فکری و اختلاف دیدگاه، لازمه رشد هر سازمانی است گفت: نهادی علمی و پرسابقه و خوشنام مانند انجمن انفورماتیک، محترم و عضویت در آن همواره برایم افتخار بوده است و نباید گفت هیچ انجمن و گروهی جز سازمان نصر نباید باشد. اما دکان زدن و رقابت با سازمان هم مشکلی را حل نمی کند و باید سلیقه های فکری مختلف، تفاوت دیدگاه های خود را زیر چتر سازمان مطرح و حل کنند. امیدوارم در انتخابات هیات مدیره سازمان نصر در تهران و شهرستان ها شاهد بلوغ صنفی و تشکیلاتی برای رسیدن به انسجام صنفی به عنوان شرط کافی توسعه فناوری اطلاعات باشیم.

وی در مورد ویژگی های یک هیات مدیره موفق گفت: در درجه اول آنها باید حول اهداف مشترک و یک تفکر تیمی سازماندهی شده قرار بگیرند. همچنین ما تنوع موضوعات کاری در داخل صنف داریم و باید از همه حوزه ها مانند نرم افزار، شبکه، امنیت، سخت افزار و… در هیات مدیره نمایندگانی باشند تا صدای همه بخش ها به خوبی منعکس شود. در درجه سوم هم یک هیات مدیره باید از افراد با تجربه و افرادی که شاید تحربه کافی نداشته باشند اما انرژی بالایی برای انجام کار اجرایی دارند، تشکیل شود.

مدیرعامل شرکت رایورز گفت: با نگاه به فهرست ائتلاف انتخاباتی تبسم، تا حدود زیادی میتوان این ویژگی ها را در افراد دید. در این فهرست نه تنها افراد با تجربه و افراد جوان و پرانرژی در کنار هم جمع شده اند که به نظر می رسد از بخش های مختلف حوزه فناوری اطلاعات، نمایندگانی در آن حضور دارند.

سوالی دارید از ما بپرسید
تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

با ما در ارتباط باشید
Hidden
Hidden
نوع درخواست
آدرس
تماس با ما

خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

info@rayvarz.com

تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.